سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اربعین / به بهانه چهل سالگی انقلاب

به بهانه چهل سالگی انقلاب

انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است. امام خمینی ره ۶۸/۱/۲
شاید این تعریف از انقلاب اسلامی ایران کوتاه ترین و در عین حال رساترین تعریفی است که معمار کبیر انقلاب ،حضرت روح الله ره در آخرین روزهای عمر پربرکت خود ارائه فرمودند.
این تعریف آنقدر دقیق و عالمانه است که جا دارد کلمه به کلمه آن مورد مداقه قرار گرفته و حقایق عظیمی از آن استخراج گردد.
حضرت امام ره بعنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی معتقد بودند این انقلاب با تمام عظمت و نورافشانیش در عالم، تازه نقطه شروع است. نقطه شروعی برای یک ماجرای عظیم تر که محدوده آن نه یک کشور و یک منطقه بلکه کل جهان اسلام و حتی سراسر گیتی است.
از این بیان حکیمانه چنین برمی آید که وقوع انقلاب اسلامی با همت مردم مسلمان ایران یک «برنامه الهی» بود زیرا که مقدمه ای است برای حکومت جهانی صالحان چنانکه خداوند در سوره مبارکه قصص آیه ۵ می فرماید « وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ»
یعنی خداوند چنین اراده کرده و این ماجرا برنامه خداست.
پس انقلاب اسلامی ایران عکس العملی در برابر امپریالیسم، کمونیسم، فساد طاغوت و … نبود بلکه بارقه ای از شروع یک تحول عظیم جهانی بوده و هرگز محدود به جغرافیای ایران و غرب آسیا نشده و امروز در چهلمین سالگرد پیروزی آن شاهد پیشرفت روزافزون در دستیابی به آرمانهای انقلاب در ایران و دیگر جوامع اسلامی و حتی کشورهای غیرمسلمان و افول بی سابقه دشمنانش هستیم.
حضرت امام ره در بخش پایانی کلام حکیمانه خود مدیریت و قافله سالاری این تحول شگرف را در اختیار ولی عصر حضرت حجت ارواحنا فداه می دانند.
پرچمداری انقلاب اسلامی بر عهده هیچ فرد و مجموعه و هیچ گروه و حزبی نیست بجز وجود مقدس امام عصر عج. و نایب بر حق ایشان امام خامنه ای عزیز نیز تمام افتخار و عزتشان و همه هم و غم و عزم و اراده شان در انطباق کامل ابعاد مختلف انقلاب با صاحب اصلی اش می باشد همانگونه که حضرت حق در قرآن می فرماید : «وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا» سوره انسان آیه ۳۰
اگر ملت قهرمان ایران همانند چهل سال گذشته محکم و استوار پای بیرق انقلاب بایستند که ان شاالله خواهند ایستاد ، خورشید این انقلاب الهی هرگز افول نخواهد کرد و نورافشانی آن بیشتر خواهد شد هرچند که دشمنان خبیث خارجی و منافقان داخلی را خوش نیاید و این وعده الهی است که در آیه ۸ سوره صف فرمود « يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»
خداوند در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی را مورد تایید قرار داده است. خود وقوع و پیروزی انقلاب با دستهای خالی و تقدیم هزاران شهید و علی رغم تلاش نظام سلطه و قدرتهای ستمگر جهان حکایت از همین امر دارد. امام خمینی ره در وصیتنامه خود می فرمایند : ما می دانیم که این انقلاب بزرگ که دست جهانخواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد با تاییدات غیبی الهی پیروز شد.
و تاریخ انقلاب مشحون از تاییداتی همچون طوفان طبس و شکست کودتای نوژه و… است.در دفاع مقدس نیز که یک طرف تمام زورگویان عالم و طرف دیگر ملت مظلوم ایران بود فتح و پیروزی نصیب جبهه حق شد و ما از حدود ۳۰ کشور اسیر گرفتیم و این گوشه ای از ابعاد گسترده این ماجراست.
اما واقعه عجیب و بزرگ دیگری که نشان از تایید جمهوری اسلامی از سوی خدا و حرکت روبه جلوی انقلاب دارد ماجرای عظیم اربعین حسینی است.
هر سه مولفه اصلی انقلاب اسلامی که از کلام نورانی حضرت امام ره مورد اشاره قرار گرفت عینا در واقعه اربعین که در این سالهای اخیر بسیار جلوه گر شده وجود دارد.
اولا اربعین یک حرکت صد در صد مردمی و بدون کوچکترین وابستگی به فرد،جریان،حزب،دولت،نهاد و… است و انسانهای پاک طینت از اقصی نقاط عالم و از ملل و ادیان و مذاهب مختلف حتی جوامعی که دین خاصی هم ندارند مشتاقانه در آن شرکت می کنند.
ثانیا اربعین نقطه شروع جدیدی برای تحولات عظیم در منطقه و جهان محسوب شده و اتفاقات عجیبی را رقم زده و زمینه ساز وقایع بزرگتری در آینده نیز شده است از گسترش فوق العاده وحدت جوامع اسلامی حول محور اهلبیت ع تا رعب و وحشت شدید دشمنان اسلام بویژه آمریکا و اسرائیل و آل سعود .
ثالثا هیچ احدی از افراد،شخصیت های بزرگ مذهبی و سیاسی، دولتها و … نمی توانند مدعی شوند که ماجرای اربعین را آنها مدیریت می کنند چرا که اربعین حسینی شروعش،تداومش،قواعدش،برنامه ریزی اش و… صد در صد الهی و منشا آن مغناطیس حسینی است که فطرت های پاک انسانی را بسوی خود جذب می کند.
و در پایان، سوالی که رابطه عمیق و مبنایی بین حقیقت نورانی انقلاب اسلامی ایران و اربعین حسینی را تبیین می کند این است که :
آیا اگر انقلاب اسلامی روی نمی داد اربعین با این ابعاد و ثمرات شکل می گرفت؟
به اذعان صاحبنظران در حوزه های مختلف ، پاسخ سوال منفی است.
فلذا در تایید حقانیت،پویایی و کارآمدی انقلاب اسلامی ایران و مدیریت الهی ولایت مطلقه فقیه جای هیچگونه تردیدی نمی ماند و وجود مشکلات اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و… در جامعه دلیلی بر افول گفتمان انقلاب نبوده و صدالبته وظیفه سنگینی را متوجه مسولین کشور می نماید تا با همت و تلاش مخلصانه و مضاعف و هماهنگ شدن با برنامه الهی و کمک مردم مقاوم و بصیر ایران در اجرایی شدن تدابیر رهبری معظم به اهداف بلند انقلاب نایل آیند.
عباس قره داغی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حضور رضا پهلوی مسخره در پاورقی

ربع پهلوی

نگاه آیت الله نائینی به ایران

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.