سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بن سلمان به اسم مبارزه با فساد 100 میلیارد دلار از اموال مخالفانش را به جیب زد

بن سلمان به اسم مبارزه با فساد 100 میلیارد دلار از اموال مخالفانش را به جیب زد

دیوان پادشاهی عربستان با صدور بیانیه‌ای، پایان کار آنچه کمیته عالی «مبارزه با فساد» می‌خواند را اعلام و از مصادره 107 میلیارد دلاری اموال «مفسدان» خبر داده است. این در حالی است که منتقدان معتقدند بن‌سلمان به اسم مبارزه با فساد، هر آنکه را مزاحم پادشاهی‌اش می‌دیده، از جلوی راهش برداشته است.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از مهر ماه 96 اقدام به دستگیری بیش از 200 تن از مخالفان شامل وزرا، فعالان اقتصادی، شاهزادگان و دیگر فعالان حوزه‌های مختلف کرد. بهانه وی برای این اقدام نیز مبارزه با فساد عنوان شد. اکنون پس از 15 ماه پایان این طرح شعاری اعلام

شده است.

خبرگزاری مهر در این باره به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نوشته: دیوان پادشاهی عربستان چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای از قرار گرفتن «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در جریان بسته شدن پرونده احضار ۳۸۱ متهم به فساد مالی و پایان کار کمیته عالی «مبارزه با فساد» خبر داد.

خبرگزاری رسمی سعودی‌ها این را هم نوشته که، «پرونده مذکور با بازگشت اموال دولت به خزانه شامل املاک، مستغلات، شرکت‌ها و اوراق بهادار و پول نقد، در مجموع به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال معادل حدود ۱۰۷ میلیارد دلار بسته شد.» طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، از میان ۳۸۱ متهم، ۸۷ نفر پس از قبول اتهامات وارده (بخوانید واداشته شدن به این کار) و تسویه حساب مالی، آزاد شدند.

شبکه خبری العالم اما در تحلیلی در این مورد نوشته، با  گذشت 15 ماه از آغاز طرح مبارزه با فساد اقتصادی  بن سلمان و دستگیری و حبس بیش از 200 شاهزاده، وزیر، مسئول و تاجر سعودی اینک معلوم شده این عملیات تنها برای کوتاه کردن دست مخالفان و منتقدان بن سلمان از منابع مالی احیانا خطرساز برای سلطنت آینده ولیعهد جوان صورت داده شده است.

طبق این گزارش، مبارزه ادعایی بن سلمان با فساد اقتصادی در حالی افزون بر 100 میلیارد دلار عایدی برای بن سلمان به همراه داشته که دانه‌درشت‌های دستگیر شده در این طرح از هتل 5 ستاره «ریتز» به سلامت راهی خانه‌هایشان می‌شوند و افراد دستگیر شده دیگر نیز به زودی به آنها خواهند پیوست. این درحالی است که به جز بازگرداندن مبالغ، هیچ مجازاتی اعم از قتل، حبس، تبعید، محرومیت از حقوق اجتماعی –سیاسی و… برای متخلفین اعلام نشده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تفسیر ساختاری سوره صف و جایگاه شناسی انقلاب اسلامی ایران برپایه آن

تبیین‌ قرآنی‌ از انقلاب اسلامی‌ ایران

اعترافات شارون روف اوفير نماینده سابق کنست

ويدئو/ استودیوی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.