خانه / صراط عشق / متون / شما نبودید که می‌گفتید ریشه مشکلات اقتصادی مدیریت است؟!

شما نبودید که می‌گفتید ریشه مشکلات اقتصادی مدیریت است؟!

رئیس‌جمهور در حالی عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور را تحریم‌های آمریکا و عوامل خارجی می‌داند که در ششم خرداد سال 92 و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف اظهارات امروزش گفته بود: «ریشه همه مشکلات به مدیریت و کارآمدی دولت بازمی‌گردد.»

به گزارش رجانیوز، حسن روحانی در مراسم تجدید بیعت هیئت دولت با آرمان‌های امام خمینی‌(ره) در حرم مطهر، در بخشی از صحبت‌هایش عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور را تحریم‌های آمریکا دانسته و گفت: «مشکلات ما عمدتاً به فشار آمریکا و اذنابش بر می‌گردد، نباید به جای محکوم کردن آمریکا کسی دولت خدمت‌گزار یا نظام بزرگ اسلامی را سرزنش کند.»

با این حال، روحانی در ششم خرداد سال 92 و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف اظهارات امروزش گفته بود: «ریشه همه مشکلات به مدیریت و کارآمدی دولت بازمی‌گردد.»

اگرچه اکنون روحانی و وزرایش برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی و بی‌تدبیری دولت، عوامل خارجی را ریشه عمده مشکلات می‌دانند، اما اظهارات روحانی در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، نقض‌کننده نظرات کنونی وی و کابینه‌اش است. چنانچه هفت خرداد سال 92، روحانی در برنامه دیدگاه شبکه یک سیما، ناکارآمدی دولت(دولت قبل از خود) را عامل اصلی مشکلات دانسته بود: «مشکل کجاست؟ عدم مشورت، بی‌ثباتی در مدیریت و خودشیفتگی مشکل دولت گذشته بود؛ مردم مدیریت کارآمد، ثبات، آرامش، قدرت آینده‌نگری را می‌خواهند. دولت تدبیر و امید قادر است مشکلات را حل‌ و فصل کند.»

این درحالی است که روحانی که در 21 آذر امسال درباره رابطه تحریم‌ها و اقتصاد کشور گفته بود: «اکنون در مقطع تحریم هستیم و در مقطع تحریم به طور طبیعی مردم با مشکلاتی مواجه هستند؛ یک نوع جنگ اقتصادی و روانی است و نمی‌توانیم بگوییم شرایط عادی است» اکنون که نه دولت قبلی وجود دارد تا روحانی تقصیرات را حواله‌اش کند و نه مشکلات عمده کشور حل شده است، رئیس‌جمهور و برخی از وزرایش، فشار‌های آمریکا را عامل حل نشدن مسائل اقتصادی مردم می‌دانند. البته نباید منکر این شد که تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد کشور اثر دارد، اما در مقایسه با بی‌عملیِ دولت، این عوامل خارجی ناچیز هستند.

بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم که در 22 مرداد 97 برگزار شد نیز موید این است که ریشه عمده مشکلات کشور را باید در داخل جستجوکرد: «کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولین بر این مسئله متفقند که عامل این مسئله خارجی نیست، درونی است. نه اینکه تحریم‌ها اثر نداشته باشد اما عمده‌ تأثیر مربوط به عملکردهاست. اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و بهنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم‌ها اثر زیادی نمی‌گذارد و می‌شود ایستاد.»

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماه رمضان را برای تفقه در دین و دین‌آموزی مغتنم بشماریم

ماه مبارک رمضان،ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت

شعر/ عزیزم، مونسم، ای مهربان، «راضی شدی مادر؟»

نمی‌آید به چشمم خواب، محتاجم، نگاهی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.