خانه / صراط عشق / متون / نماینده کنگره آمریکا: وقتی می‌گویند اسرائیل دموکراسی دارد خنده‌ام می‌گیرد

نماینده کنگره آمریکا: وقتی می‌گویند اسرائیل دموکراسی دارد خنده‌ام می‌گیرد

عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش‌های تبلیغاتی برای معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان یک ساختار دموکراتیک انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایلهان عمر»، عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش‌های تبلیغاتی برای معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان یک ساختار دموکراتیک انتقاد کرد.

«عمر» که یک سیاستمدار سومالیایی‌تبار است و به تازگی برای نمایندگی حوز انتخابیه پنجم مینه‌سوتا به کنگره راه یافته در مصاحبه با یاهونیوز گفته وقتی می‌شنود که اسرائیل به عنوان دموکراسی در خاورمیانه معرفی می‌شود تقریباً خنده‌اش می‌گیرد.

او به سوال مجری یاهو‌نیوز مبنی بر اینکه آمریکا چطور می‌تواند به سمت صلح عادلانه و ماندگار میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حرکت کند اینطور پاسخ داد: «با داشتن رویکردی برابر در تعامل با هر دو.»

عمر در ادامه گفت: «ملال‌آورترین مسائل از نظر من این است که ما سیاستی در پیش گرفته‌ایم که یک طرف را برتر از دیگری قرار می‌دهد. بعد، می‌خواهیم با صحبت کردن درباره عدالت و راهکار دو دولتی روی این سرپوش بگذاریم در حالی که خودمان سیاست‌هایی را در پیش گرفته‌ایم که یک طرف را به طرف دیگر اولویت می‌دهد.»

بعد از آنکه مجری برنامه از این نماینده مسلمان کنگره آمریکا خواست برای سخنانش مصداق بیاورد، او گفت: «منظورم رابطه‌مان با اسرائیل است. وقتی می‌بینیم اسرائیل قانونی را نهادینه می‌کند که بدون به رسمیت شناختن مذاهب دیگر، خودش را یک دولت یهودی معرفی می‌کند، و بعد ما هنوز آن را یک دموکراسی در خاورمیانه می‌دانیم، خنده‌ام می‌گیرد، چون می‌دانم که اگر این را در هر جامعه دیگر ببینیم از آن انتقاد می‌کنیم»

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بیمارستان الشفاء همچنان در محاصره

32.070 نفر شهید و 74.298 نفر دیگر زخمی و هشت هزار پیکر شهدا زیر آوار

چرا قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت وتو شد؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.