خانه / صراط عشق / متون / زائران ایرانی در آینده نزدیک به سوریه اعزام می‌شوند

زائران ایرانی در آینده نزدیک به سوریه اعزام می‌شوند

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از اعزام زائران به حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به ‌دلیل امنیت ایجاد شده در دمشق می‌توانیم بار دیگر زائران ایرانی را در آینده نزدیک به سوریه اعزام کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ سید علی قاضی‌عسکر در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی، اظهار داشت: سالانه قریب به 2 میلیون زائر از ایران اسلامی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، همچنین حدود 600 هزار نفر در غیر ایام اربعین به این اماکن مقدس می‌روند.

وی ابراز کرد: جمعیت حج در حال رسیدن به 100 هزار نفر در سال است، همچنین امسال بیش از 86 هزار نفر مجوز ثبت‌نام گرفته‌اند که ده هزار نفر هم به این جمعیت افزوده شدند. وی افزود: در سازمان حج و زیارت به‌دنبال کاهش حداکثری فشارهایی که بر مردم وجود دارد هستیم.

رئیس ‌سازمان حج و زیارت نیز در دیدار با علما و مراجع تقلید در قم گفت: در ایام حج سال آینده، انگشت نگاری از حجاج در داخل کشورمان انجام می‌شود.

علیرضا رشیدیان از امضای تفاهم نامه‌ای با سعودی‌ها خبر داد و افزود: در مذاکرات انجام شده تلاش کردیم تا بیشترین امتیازات مورد انتظارمان را دریافت کنیم که از جمله مهم‌ترین آنها استقرار دفتر حج و زیارت درکشور عربستان است.

وی با بیان اینکه در سال آینده حدود 85 هزار تن به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند و تلاش می‌کنیم 10 هزار تن دیگر به این آمار افزوده شوند،خاطرنشان کرد: با وجود افزایش شدید قیمت‌ها و نرخ ارز، برای کاهش منطقی قیمت‌ها بسیار تلاش کرده‌ایم و اعزام حجاج کمتر از 30 میلیون تومان خواهد بود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اسد در گفت‌وگو با پوتین: داعش، همزاد نازیسم است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه

ازدحام زائران عتبات در مرز مهران برای ورود به عراق

علی عباس شفیعی فرماندار مهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.