خانه / صراط عشق / متون / 100 هزار کودک یمنی در 4 سال گذشته به دست ائتلاف سعودی قتل‌عام شده‌اند

100 هزار کودک یمنی در 4 سال گذشته به دست ائتلاف سعودی قتل‌عام شده‌اند

منابع وابسته به وزارت حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن تازه‌ترین گزارش خود درباره میزان تلفات کودکان یمنی در حمله ائتلاف سعودی را منتشر کردند: 100 هزار کودک در 4 سال گذشته جان خود را از دست داده اند!

طبق برخی گزارش‌ها، تجاوز چهار ساله ائتلاف سعودی به یمن بیش از 60 هزار غیرنظامی را به کام مرگ فرستاده است. پیش از این برخی منابع خبری اعلام کرده بودند 85 هزار نفر از این قربانیان، کودک هستند اما حالا، آمار جدیدی از میزان تلفات کودکان در این جنگ ناجوانمردانه منتشر شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون المیادین، منابع وابسته به وزارت حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن می‌گویند تداوم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن در کنار ادامه حملات به مناطق مختلف و مشکلات ناشی از محاصره، جان بیش از ۱۰۰ هزار کودک یمنی را از آغاز جنگ تا کنون گرفته است.

بر اساس این گزارش، تقویت حمایت‌های بازدارنده و آموزش زودهنگام کودکان یمنی علیه خشونتِ ناشی از جنگ، نام همایشی مشورتی است که سازمان‌های محلی و بین‌المللی با هماهنگی دولت در صنعا برگزار کرده‌اند. یکی از دست‌اندرکاران این همایش هدف از برگزاری آن را آموزش به کودکان دانست تا بدانند در مواقع خطر چگونه از خود دفاع کنند. تاکنون بیش از 100 هزار کودک یمنی در جنگی که ائتلاف سعودی علیه این کشور به راه انداخته و همچنین در اثر تداوم محاصره، شیوع بیماری‌ها، ممنوعیت سفر و کمبود دارو، به شهادت رسیده‌اند. نقض حقوق کودکان از جانب ائتلاف سعودی، نامحدود است به همین دلیل به نظر می‌رسد برگزاری همایش آموزشی، آخرین خط دفاعی است که با ادامه جنگ و در سایه سکوت جهان، کودکان یمنی بدان پناه برده‌اند.

دیدار رهبر انصارالله با فرستاده سازمان ملل

از سوی دیگر، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله پس از دیدار عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله با مارتین‌گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در صنعا اعلام کرد که رهبر انصارالله در این دیدار بر پایبندی این جنبش به توافق سوئد تاکید کرده و از طرف دیگر به دلیل لجاجت و شانه خالی کردن از اجرای این توافق و سنگ‌اندازی در مسیر اجرای آن انتقاد و به اموری‌اشاره کرد که بر این کارشکنی‌های ائتلاف سعودی صحه می‌گذارد. عبدالملک الحوثی از اقدامات خودکامانه کشورهای متجاوز مبنی بر باقی نگه داشتن محاصره گسترده علیه یمن و اجرای اقدامات ظالمانه دیگری که تمام مردم یمن را هدف قرار داده است و ادامه بسته نگه داشتن فرودگاه بین‌المللی صنعا انتقاد کرد و عنوان داشت، این اقدامات ائتلاف متجاوز در حالی صورت می‌گیرد که موارد انسانی همچون افراد مبتلا به بیماری‌های دشوار و همچنین دانشجویان و تاجران باید به خارج از کشور سفر کنند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بهشت جای این مادران نیست

سقط جنین از نگاه قرآن گناه بزرگی است و قتل به حساب می‌آید؟؟؟

اسرائیل طی 4 ماه به اندازه 4 سال جنگ جهانی کودک کشته است

چرا به رژیم صهیونیستی می‌گوییم رژیم کودک‌کش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.