خانه / صراط عشق / متون / برآورد کنگره آمریکا از تعطیلی دولت ترامپ/ 11 میلیارد دلار خسارت طی 35 روز

برآورد کنگره آمریکا از تعطیلی دولت ترامپ/ 11 میلیارد دلار خسارت طی 35 روز

خبرگزاری فرانسه به نقل از کنگره آمریکا نوشته: تعطیلی دولت آمریکا طی بیش از یک ماه، 11 میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه داشته است.

بعد از 35 روز تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا که 800 هزار کارمند را شامل می‌شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه از توافقی موقت برای پایان دادن به تعطیلی دولت خبر داد. وی همچنین از تأمین مالی بخش‌های مختلف دولت فدرال تا روز 15 فوریه(26 بهمن) خبر داد.

با این همه؛ دونالد ترامپ تهدید کرده که از این تاریخ به بعد، در صورتی که توافقی درباره موضوع احداث دیوار در مرز مکزیک حاصل نشود، بار دیگر دولت فدرال تعطیل خواهد شد.

ترامپ خواهان تأمین مالی ساخت این دیوار از ناحیه بودجه است.دموکراتها با این خواسته ترامپ مخالفند.

خبرگزاری فرانسه اما در مورد خسارت‌هایی که این تعطیلی 35 روزه به اقتصاد آمریکا زده نوشته بنابر اعلام بخش بودجه کنگره آمریکا، تعطیلی دولت فدرال طی بیش از یک ماه، 11 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا هزینه تحمیل کرده است. حدود سه میلیارد دلار از این رقم قابل برگشت نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه در پی کاهش فعالیت اقتصادی آمریکا، بخش بودجه کنگره معتقد است که تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم سال گذشته، سه میلیارد دلار زیان داده است. در سه ماهه نخست سال 2019، سطح تولید ناخالص داخلی از 8 میلیارد دلار کمتر بوده است که دلیل آن پنج هفته تعطیلی دولت در آمریکاست.

سه میلیارد دلار معادل 0/02 درصد پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی در سال 2019 است. بخش بودجه کنگره آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن‌اشاره به موارد بالا همچنین اعلام کرد: ‹‹ علاوه‌بر آثار تعطیلی دولت بر اقتصاد، این موضوع بر روی حقوق بگیران و شرکت‌ها نیز اثر گذاشته است.

برخی از شرکت‌های خصوصی هرگز قادر نخواهند بود کاهش در آمدهای خود را جبران کنند». هرچند بخش عمده کاهش تولید ناخالص داخلی طی سه ماهه چهارم و سه ماهه نخست سال 2019 سرانجام جبران خواهد شد، اما بخش بودجه کنگره تأکید دارد که حدود سه میلیارد دلار هرگز به چرخه اقتصاد برنخواهد گشت.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت وتو شد؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد

حمله تروریستی در مسکو/ دستکم ۴۰کشته و ۱۰۰ زخمی در حادثه تیراندازی

کنسرت کروکوس در آتش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.