سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آل‌خلیفه حکم حبس ابد شیخ‌علی سلمان را رسما تأیید کرد!

آل‌خلیفه حکم حبس ابد شیخ‌علی سلمان را رسما تأیید کرد!

مقامات قضایی آل‌خلیفه حکم نهایی برای حبس ابد شیخ علی سلمان و دو عضو جمعیت الوفاق را صادر کردند.

دادگاه فرمایشی رژیم آل‌خلیفه حکم حبس ابد شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را به تأیید نهایی رساند. این در حالی است که جمعیت الوفاق بحرین طی روزهای اخیر خواستار آزادی فوری شیخ سلمان از زندان‌های آل‌خلیفه شده بود.

براساس بیانیه جمعیت الوفاق، شیخ علی سلمان که روز دوشنبه به‌همراه شیخ حسن سلطان و علی الاسود نمایندگان سابق در دادگاه رژیم محاکمه شدند، امسال پنجمین سال حبس خود را در زندان‌های آل‌خلیفه پشت سر می‌گذارد آن هم به‌خاطر اینکه نظر خود را مبنی بر نیاز بحرین به آزادی، اصلاح و تحول دموکراتیک بیان کرده بود، در حالی که به‌خاطر همین موضوع چهار سال در زندان بود، و به‌طور کامل آن را پشت سر گذاشت، اما طولی نکشید که مقامات بحرین اتهام جدیدی با عنوان «جاسوسی برای قطر» برای وی تراشیدند! جمعیت الوفاق اعلام کرده بود آل‌خلیفه اتهام جاسوسی برای قطر را پس از بروز اختلافات میان قطر و سه کشور دیگر از جمله بحرین به شیخ سلمان نسبت داده‌ است.

از سوی دیگر دادگاه فرمایشی آل خلیفه در اقدامی دیگر ۲ جوان شیعه بحرینی را به دلایل واهی و سیاسی به اعدام محکوم کرد. این دادگاه مدعی شده که این دو جوان بحرینی در حادثه کشته شدن یک پلیس به نحوی دست داشته‌اند! این در حالی است که دادگاه آل خلیفه هیچگونه مدرکی دال بر دست داشتن «علی العرب» و «احمد الملالی» در قتل یک پلیس بحرینی، ارائه نکرده است. دادگاه آل خلیفه پیشتر در این پرونده، علیه ۵۷ نفر دیگر حکم‌های سنگینی از جمله حبس ابد و سلب تابعیت را صادر کرده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تظاهرات مردم بحرین علیه استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در خاک این کشور

مردم بحرین بعد از نماز جمعه با برگزاری تظاهراتی حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین و نیز باز شدن سفارتخانه رژیم اشغالگر در منامه را محکوم کرده و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

رشد اقتصادی پس از یک دهه رکود/ دولت رئیسی چگونه توانست رکود اقتصاد ایران را به رشد تبدیل کند؟

رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.