خانه / صراط عشق / متون / نصرالله اگر تجهیزات ما را داشت 3 روزه اسرائیل را تسخیر می‌کرد

نصرالله اگر تجهیزات ما را داشت 3 روزه اسرائیل را تسخیر می‌کرد

سخنان سه ساعته سید حسن نصرالله با شبکه المیادین با واکنش‌های بسیارگسترده‌ای مواجه شده است مثلا، یک مقام نظامی صهیونیست گفته اگر ما فردی مثل نصرالله داشتیم دنیا را 3 ساعته تسخیر می‌کردیم و اگر حزب‌الله تجهیزات ما را داشت سه روزه اسرائیل را تسخیر می‌کرد.

سید حسن نصرالله شنبه شب پس از 3 ماه سکوت، گفت‌و‌گوی سه ساعته‌ای با شبکه تلویزیونی المیادین داشت که طی آن، سخنان مهمی ایراد کرد که واکنش‌ها به آن به رغم گذشت چند روز، همچنان ادامه دارد.

سیدحسن نصرالله پس از انتشار شایعاتی که درباره سلامتی وی مطرح شده بود، سخنانی را مطرح کرد که به جرات می‌توان گفت، باعث بر هم خوردن معادلات اسرائیل در منطقه شد. به گزارش خبرگزاری قدس، نتانیاهو پس از شنیدن اظهارات سید مقاومت، در گفت وگو با کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به قدرت جنبش حزب‌الله لبنان، گفت: «یقین دارم که اتاق عملیات حزب‌الله نه در زمین بلکه در آسمان است»(!) یک مقام نظامی صهیونیست هم اینگونه به صحبت‌های نصرالله واکنش نشان داد: «اگر نصرالله تسلیحات ما را داشت، سه روزه اسرائیل را ‌اشغال کرده بود و اگر ما سید حسن نصرالله را داشتیم سه ساعته کل جهان را گرفته بودیم.»

به نوشته خبرگزاری قدس، برخی دیگر از رسانه‌های عبری زبان هم به نقل از «یک نظامی» صهیونیست دیگر نوشتند: «اگر سید حسن نصرالله را داشتیم شکست نمی‌خوردیم.»

آحارونوت: به نصرالله بیش از رهبران اسرائیل اعتماد داریم

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» هم در این بار نوشته: «ما به سید حسن نصرالله بیش از رهبران خود اعتماد داریم». یکی دیگر از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی دراین باره گفته: «سیدحسن نصرالله ما را با قدرت شخصیتش، شکست می‌دهد.» رسانه‌های عبری به نقل از یک وزیر کابینه نتانیاهو نوشتند، سید حسن نصرالله قوی‌ترین شخصیت عربی است که با آن روبه رو شده‌ایم. یک روانشناس اسرائیلی نیز گفته، سیدحسن نصرالله صادق، شجاع و باهوش است و دست از مسائلی که حق خود می‌داند نمی‌کشد. تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با انعکاس سخنان سید حسن نصرالله اعلام کرد، سید حسن نصرالله یک شخصیت کاریزماتیک و سخنرانی بی‌نظیر است.

نکته جالب در سخنرانی سید حسن نصرالله اعتراف مقامات و نهادهای مختلف رژیم صهیونیستی است به نحوی که اکثر صهیونیست‌ها اذعان کردندکه نصرالله در گذشته در مدیریت جنگ روانی علیه اسرائیل خبره بودن خود را نشان داده، اما حالا رسانه‌ها و تلویزیون اسرائیل به ادامه شکست‌ها کمک می‌کنند چون همواره سخنان وی را تکرار می‌کنند.

نصرالله یک فرمانده جنگ روانی است

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم نیز در یادداشت خود به مطلب جالبی‌اشاره کرده و می نویسد برخی گمان می‌کردند که او شنبه شب رنگ پریده و رنجور در میان پزشکان و پرستاران در حالی که روی یک تخت سفید یا ویلچر نشسته است بر صفحه نمایشگر تلویزیون المیادین ظاهر خواهد شد، اما ناامید شدند و نصرالله در حالی که مثل همیشه لبخند می‌زد و فاخر سخن می‌گفت. او با ذهنی تیز و افکاری منسجم در رسانه ظاهر شد و برای دهها میلیون بیننده‌ای که منتظر دیدنش بودند نقشه راه مرحله بعدی و تحلیلی راهبردی و جامع از حوادث و تحولاتی که در منطقه رخ داد و رخ می‌دهد ارائه داد. به گفته عطوان، سید حسن نصرالله در اظهارات خود ثابت کرد که نه تنها سید مقاومت است بلکه فرمانده جنگ روانی هم هست. او ترس بیشتری به جان اسرائیلی‌ها انداخت و آنان را علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل که آنها را می‌فریبد بسیج کرد. همه چیزهایی را که نصرالله در گفت‌و‌گوی تلویزیونی درباره تونل‌ها یا دیوار اسرائیل در مرزهای لبنان یا اوضاع داخلی لبنان به زبان آورد به لحاظ راهبردی اهمیت جانبی داشتند، اما آنچه نظر ما، اسرائیلی‌ها و متحدان عربی تل‌آویو را جلب کرد چند موضوع اصلی بود که تصویر مهمی از آینده به دست می‌دهد از جمله تاکید او بر این نکته که حزب‌الله به میزان کافی موشک‌های دقیق و نقطه زن دارد که می‌توانند هدف‌های مهم نظامی و مدنی اسرائیل مانند فرودگاه‌ها اعم از نظامی یا غیر نظامی، نیروگاه‌های آب و برق، مخازن آمونیاک در حیفا و دورتر از آن و حتی نیروگاه‌های هسته‌ای دیمونا را هدف قرار دهند. مسئله دیگر اینکه همه جای فلسطین میدان جنگ آینده خواهد بود و موشک‌های مقاومت همه شهرها و مهم‌تر از همه تل‌آویو را هدف قرار خواهند داد. از این رو او به نتانیاهو و اسرائیلی‌ها هشدار داد که پشیمان خواهند شد و بهای هرگونه تجاوز بسیار بالا خواهد بود. اما چیزی که دل ما را بیشتر آرام کرد این بود که نصرالله تاکید کرد سوریه به همه کسانی که در شرایط سخت در کنارش ایستادند وفادار خواهد بود همان طور که به وظایف عربی و قومیتی خود پایبند است و با وجود تلخ کامی، از مسئولیت‌های خود در این زمینه شانه خالی نخواهد کرد.

روسیا الیوم: روحیه اسرائیل ضعیف‌تر شد

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم نیز اعلام کرد سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله به شدت مورد توجه اسرائیلی‌ها قرار گرفته و آنان به تهدیدهای پوچ روی آورده‌اند. روحیه اسرائیلی‌ها تضعیف شده است، خود اسرائیلی‌ها اذعان کرده‌اند که سخنان سید حسن نصرالله را درست می‌دانند. با اینکه سید حسن نصرالله به بسیاری از توانمندی‌های نظامی حزب‌الله ‌اشاره نکرده است.از سوی دیگر ارتش رژيم صهيونيستي در پي سخنان شنبه شب دبيرکل حزب‌الله لبنان، بر روي ديوار حائل در مناطق مورد اختلاف مرزي با لبنان نرده‌هاي فلزي نصب کرد. چرا که سید حسن نصرالله تاکيد کرد که مقاومت لبنان و محور مقاومت آماده پاسخ به هر تجاوزي است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بایدن به دنبال ساقط کردن دولت نتانیاهو است

رئیس جمهور آمریکا ونخست وزیر رژیم صهیونیستی

اسرائیل می‌خواست حماس را نابود کند، اما الان با آن مذاکره می‌کند

سید حسن نصرالله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.