سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ارتش ونزوئلا در میان تهدیدهای آمریکا به حمایت از «مادورو» رژه رفت

ارتش ونزوئلا در میان تهدیدهای آمریکا به حمایت از «مادورو» رژه رفت

در حالی که تهدیدهای آمریکا و اروپا علیه دولت ونزوئلا روز به روز بیشتر و رسواتر می‌شود، و کودتاچیان هم می‌گویند، ارتش ممکن است به سمت آنها میل کند، ارتش ونزوئلا در حضور مادورو اتحاد با دولت قانونی و مشروع این کشور را به نمایش گذاشت.

تلاش‌های رسوا و غیر پنهانی آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا همچنان ادامه دارد. تاکنون آمریکا و کودتاچیان بازی را سه هیچ باخته‌اند چرا که نه مادورو استعفا کرده نه مردم پشت مادورو را خالی کرده‌اند و نه ارتش به سمت مخالفان رفته است. در صحنه بین‌المللی نیز آمریکا نتوانسته موضع امپریالیستی خود را در سازمان ملل تحمیل کند.

در صحنه داخلی ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» روز یک شنبه در آستانه مانور نظامی بزرگ ارتش این کشور از چند پایگاه نظامی دیدن و با فرماندهان درباره لزوم آمادگی در برابر «هرگونه احتمال مداخله آمریکا» صحبت کرد و از نزدیک در جریان تدارکات برای برگزاری مانور آتی و بزرگ ارتش ونزوئلا قرار گرفت؛ مانوری که قرار است از دهم تا پانزدهم فوریه (21 تا 25 بهمن) جاری برگزار شود. مادورو در جمع نظامیان ونزوئلا، مانور آتی در این کشور را «جزء مهم‌ترین مانورهای تاریخ» ونزوئلا خواند. وی در جمع نظامیان ارتش گفت که بعد از آنکه «خوان گوایدو» خود را رئیس‌جمهور موقت خواند، آمریکا از احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا صحبت کرده است و به همین دلیل نیروهای مسلح ونزوئلا باید به منظور دفاع از کشور خود را برای «هرگونه احتمال و سناریویی» آماده کنند.خبرگزاری رویترز در این باره نوشته، در نمایش نظامی روز یکشنبه، سربازان ارتش ونزوئلا اقدام به استفاده از آرپی‌جی و شلیک مسلسل‌های ضد هوایی به سمت اهداف تعیین شده کردند.نیکولاس مادورو، هم در کنار ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع شاهد این نمایش نظامی از سوی ارتش بود. مادورو گفت: این نمایش به جهان نشان داد که من از حمایت ارتش برخوردارم و نیروهای مسلح کشور آماده دفاع از کشور هستند… خوآن گوآیدو، رئیس‌جمهوری خودخوانده کشور در کودتایی که توسط مشاوران سیاست گذاری افراطی دولت واشنگتن شامل جان بولتون و الیوت آبرامز رهبری می‌شود، دخیل است… هیچکس به خائن‌ها، افراد ضعیف و ترسوها احترام نمی‌گذارد. در این جهان، آنچه که قابل احترام است، شجاعت، شهامت و قدرت است. هیچکس حتی فکر این را هم نمی‌تواند کند که در این خاک مقدس بتواند قدم بگذارد. ونزوئلا خواستار صلح است. برای تضمین آن ما باید آماده‌باشیم.

ناامیدی گوایدو از همراهی ارتش

«خوان گوایدو» رهبر کودتاچیان ونزوئلا که به نوشته آسوشیتدپرس، مستقیم از کاخ سفید دستور می‌گیرد نیز این روزها به هر دری می‌زند تا حمایت ارتش و مردم ونزوئلا را با خود همراه کند. وی روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با «گاردین» به این نکته اذعان داشت که به رغم حمایت‌های بین‌المللی، برای کنار زدن نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور به حمایت ارتش نیاز دارد.گاردین نیز در این باره نوشته، گوایدو گفت برای اینکه بتوانیم به‌صورت واقعی وارد روندی شویم که ما را به سمت دولت انتقالی و برگزاری انتخابات تازه هدایت کند، فاصله‌داریم. گوایدو همچنین خواستار راهپیمایی مجدد حامیان خود با هدف روی برگردانی ارتش از مادورو و حمایت اولتیماتوم اروپا با هدف برگزاری انتخاباتی آزاد طی یک هفته شد. گوایدو، در پیام ویدئویی در توئیتر اعلام کرد نخستین اعتصاب سراسری روز چهارشنبه از ظهر تا ۱۴ به وقت محلی است و در آن از نیروهای مسلح خواسته می‌شود تا طرف مردم را بگیرند. دومین تظاهرات نیز روز شنبه و در حمایت از اتحادیه اروپا و اولتیماتوم انگلیس، فرانسه، آلمان، پرتغال، اسپانیا و هلند برگزار می‌شود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سکوت مرعوبین آمریکا در قبال عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران

مفلس برجام ،ظریف غربگدا ،سکوت کرده

نماهنگ دیدنی ارتش مقدس

از مراسم ۲۹ فروردین تا ویژگی‌های ارتش.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.