سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سیدافقهی: جریان شیعه انگلیسی در پی مرجعیت‌تراشی و تضعیف جایگاه ولایت فقیه است

سیدافقهی: جریان شیعه انگلیسی در پی مرجعیت‌تراشی و تضعیف جایگاه ولایت فقیه است

پژوهشگر غرب آسیا گفت: جریان شیعه انگلیسی به دنبال مرجعیت‌تراشی است و در رسانه‌ها و کانال‌های خود ستون انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فعالیت‌های دینی، سیدهادی سیدافقهی پژوهشگر امور خاورمیانه، صبح امروز در نشست «جریان‌های فرقه‌ای و آینده وحدت در جهان اسلام» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در بیوت مراجع شیعه گفت: امروز در حوزه‌های علمی، اجتماعی، معرفتی و فرهنگی حوزه‌های علمیه شاهد نفوذ دشمن هستیم. چیزی که امروز با عنوان شیعه انگلیسی مطرح می‌شود.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب در سخنرانی‌های متعددشان درباره جزیی‌ترین مسائل شیعه انگلیسی را مطرح و راهبردهایی را بیان می‌کنند، نشان از خطر نفوذ در بیوت مراجع دارد.

سیدافقهی با تاکید بر اینکه این نفوذ در بیوت مراجع هست نه خود مراجع، خاطرنشان کرد: بعد از تحریم تنباکو توسط آیت الله میرزای شیرازی و حمایت مردم از مرجعیت، ایشان گریستند. وقتی علت را پرسیدند، بیان داشتند که امروز دشمن قدرت مرجعیت را فهمید و از این به بعد تلاش می‌کند که این قدرت را از بین ببرد.

وی ادامه داد: حضرت امام هم در بیاناتشان به این موضوع اشاره داشتند که حوزه‌های علمیه مواظب این خطر باشند. آیت‌الله سیدصادق شیرازی به دنبال مرجعیت‌تراشی است و در رسانه‌ها و کانال‌های خود، ستون انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: دشمن در چندین وجهه اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، مالی، فنی و الکترونیکی هجمه‌هایی را علیه حوزه‌های علمیه آغاز کرده است و ما باید برای هرکدام راهکار و نحوه برخورد داشته باشیم.

وی ادامه داد: دشمن در سه حوزه بیوت شیعی، درون اسلام و برون اسلام را مورد هدف قرار داده است و می‌خواهد گفتمان نورانی و ارزشمند انقلاب اسلامی را به حاشیه بکشاند و با ظهور داعش و القاعده منطق خشن و اندیشه‌ای منحرف از سوی نیروهای جوان وهابی، تکفیری و سلفی مبانی اندیشه‌ای انقلاب را تحت شعاع قرار دهد.

سیدافقهی علت پیروزی امام خمینی را استفاده از رابطه مرجعیت و تقلید دانست و گفت: یک رابطه ارگانیک، شرعی و مستحکم میان مرجع و مقلد وجود دارد که دشمن درصدد تخریب این رابطه است و به همین دلیل به دنبال مرجعیت‌تراشی است تا از این طریق به اسلام شیعی ضربه بزند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حب اهل بیت علیهم السلام بدون حب ولی فقیه کجای دین ماهست

ويدئو/ حب اهل بیت ع بدون ولی فقیه کجای دین ماست

اهمیت دعای ندبه در کلام امام خامنه‌ای

ما به معارفی که به برکت هدایت اهل‌بیت علیهم‌السّلام این طور ارزان در اختیار افکار ما قرار گرفته است، با دقّت و تأمّل، توجّه کنیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.