سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / عذاب وجدان رهبرسابق اکثریت سنای آمریکا به خاطر موافقت با حمله به عراق

عذاب وجدان رهبرسابق اکثریت سنای آمریکا به خاطر موافقت با حمله به عراق

رهبر سابق اکثریت سنای آمریکا که در سال 2002 با حمله این کشور به عراق موافقت کرده بود، بالاخره به خاطر این اقدام خود، دچار عذاب وجدان شد و ابراز پشیمانی کرد.

«هری رید» طی مصاحبه‌ای اظهار داشت، رای سال‌ها قبلش در کنگره به نفع جنگ عراق، «باعث جریحه‌دار شدن قلب» او شده است.

این سناتور سابق از حزب دموکرات به «ایندیپندنت» گفت: من با این رای خود، اشتباه وحشتناکی را مرتکب شده‌ام.

به گزارش ایسنا، هری رید تصریح کرد: این رای باعث جریحه‌دار شدن قلب من شد. این کار اشتباهی بود که من انجام داده ام.  من مجذوب ژنرال «کالین پاول» و دیگران شده و حرف‌های آنها را باور کرده بودم، اما الان به خاطرش متاسف هستم.

این سناتور پیشین از  ایالت نوادا اظهار داشت: چیزهای دیگری هم هستند که فکر می‌کنم باعث نگرانی من شدند، اما همان طوری که در ابتدای این گفت‌و‌گو مطرح کرده ام و شما هم می‌دانید، ارتکاب اشتباه از جانب خود را تصدیق می‌کنم و مردم هم به خاطرش از من انتقاد کرده‌اند.

در سال ۲۰۰۲ سنای آمریکا با ۷۷ رای موافق مقابل ۲۳ رای مخالف، استفاده از نیروی نظامی برای حمله به عراق را تصویب کرد‌ه بود.

پیش از این هم هری رید از بابت این رای خود، اظهار تاسف کرده و در سال ۲۰۱۶ این اتفاق را «بزرگترین پشیمانی زندگیش» خوانده بود.

او در آن زمان نیز گفته بود: من همچون تعدادی از افراد دیگر، گمراه شدم، اما خیلی طول نکشید که به این موضوع پی بردم. درهر حال، من متقاعد شدم که این (رای دادن)، یک اشتباه بود و بلند و صریح آن را مطرح می‌کنم.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دموکراسی مضحک آمریکایی

ويدئو/

اسد در گفت‌وگو با پوتین: داعش، همزاد نازیسم است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.