سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / زاکانی: دولت خاتمی به تجمع دانشجویان مجوز نداد تاج‌زاده: لاریجانی بیشترین ضربه را به اصلاحات زد

زاکانی: دولت خاتمی به تجمع دانشجویان مجوز نداد تاج‌زاده: لاریجانی بیشترین ضربه را به اصلاحات زد

مناظره میان علیرضا زاکانی و مصطفی‌تاج‌زاده با موضوع فتنه سال 78 در خبرگزاری دانشجو برگزار شد.

به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره نهم در مناظره با مصطفی تاج‌زاده که در محل خبرگزاری دانشجو برگزار شد، با اعلام اینکه 70 نفر پلیس در حادثه کوی دانشگاه مجروح شدند و سه نفر پلیس شهید شدند گفت: در کوی دانشگاه سناریویی طراحی شد که حیثیت نظام را ببرند و آنها مسیری را پیش بردند که نظام و انقلاب دچار چالش شود. در آن ایام آن چیزی که واضح بود این بود که آقای تاج‌زاده و دوستانش نمی‌خواستند داستان جمع شود البته برخی از مسئولان آن زمان به ‌مانند آقای معین با استعفا دادن آتش را شعله‌ورتر کردند، ما  برای تجمع دانشجویان از آقای تاجزاده در خواست مجوز کردیم اما مجوز ندادند.

وی گزارش تاج‌زاده از کوی دانشگاه را یک‌سویه دانست و اظهار داشت: در همان زمان آقای وحیدی و مرتضی رضایی به نمایندگی از سپاه هم به این گزارش اعتراض داشتند و بعدا هم قوه قضائیه در بررسی‌های خود متوجه شد سردار نظری مجرم نیست و براساس گزارشی هم که در مجلس هفتم خوانده شد، قرار شد از آقای نظری عذر‌خواهی شود و آقای خاتمی به عنوان مجرم به قوه قضائیه معرفی شود.

زاکانی گفت: اینکه می‌گویید وزارت اطلاعات در دست رهبری است از دروغ‌های شاخ‌دار است. ما در مجلس به دنبال آن بودیم که وزارت اطلاعات را زیر نظر رهبری ببریم که ایشان موافقت نکردند.

تاج‌زاده نیز در این مناظره گفت: سؤال من از آقای زاکانی این است که چرا آن گزارشی را می‌گویید تدوین کردید را منتشر نمی‌کنید. مجلس هشتم و نهم که دست شما بوده است.

زاکانی در پاسخ به تاج‌زاده اظهار داشت: مجلس هشتم و نهم دست ما نبود، دست دوست شما آقای لاریجانی بود. درباره عدم انتشار آن گزارش از آقای لاریجانی سؤال کنید.

تاج‌زاده تصریح کرد: حرف من این است جناحی در جامعه فکر می‌کند رمز پیروزی انقلاب و بقای آن به رعب و و‌حشت بستگی دارد و در هر ایستگاه باید عده‌ای از قطار انقلاب پیاده شوند و دیدگاه دیگر می‌گوید در پیروزی انقلاب همه با هم بودند و در ادامه هم باید همه با هم باشند.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات گفت: گروه فشار آبروی کشور را برده است و هرکاری می‌خواهند انجام می‌دهند برخوردی با آنها نمی‌شود و هروقت اراده می‌کنند، هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند. وی تصریح کرد: لاریجانی و ناطق نوری از ابتدا با ما نبودند شما باید فکر کنید که چرا اینها به سمت ما می‌آیند. لاریجانی بیشترین ضربه را به اصلاحات زد، او زمانی رئیس‌جبهه ضداصلاحات بود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رونمایی از اتوبوس، تاکسی و موتور برقی وارداتی از چین

شهردار تهران گفت: برای سال آینده اتوبوس‌های فعال چندین برابر تعداد اتوبوس‌هایی می‌شود که وقتی ما شهرداری را تحویل گرفتیم در تهران فعال بود.

کتاب صوتی شب های پیشاور (1)/ مقدمه

مناظره ی سید محمد اشرفی شیرازی معروف به سلطان الواعظین که از علمای شیعه ی قرن چهاردهم بوده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.