سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اگر خونم بر زمین ریخته شود در هر قطره‌اش نام خمینی(ره) را می‌بینید

اگر خونم بر زمین ریخته شود در هر قطره‌اش نام خمینی(ره) را می‌بینید

قاری و حافظ قرآن بود و درحالی که فقط ۱۶ سال داشت راهی جبهه شد، در وصیت‌نامه‌اش نوشت: مادر جان به خدا سوگند اگر مرا بکشند و خونم بر زمین ریخته شود در هر قطره خون من نام مقدس خمینی را خواهید دید.

خبرگزاری فارس- گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: در ادامه دیدار‌های جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا، هیأتی متشکل از نمایندگان شورای عالی قرآن، سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و جمعی از نمایندگان رسانه‌ها به دیدار خانواده شهید محمد‌رضا امیدوار رفتند.

شهید محمد‌رضا امیدوار اول فروردین ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در تهران چشم به جهان گشود. از کودکی با قرآن مأنوس بود و به تلاوت قرآن علاقه زیادی داشت. در دوران مدرسه فعالیت‌های مختلفی در مسجد باب‌الهوائج داشت و در کنار تلاوت به حفظ قرآن و هم مشغول بود.

اما در ادامه در حالی که تنها ۱۶ سال داشت همه چیز را رها کرد و راهی منطقه شد و نهایتاً در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۶۲ در تنگه کوشک به شهادت رسید.

در این دیدار رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ درخصوص ستاد یادواره سوره‌های سرخ گفت: ستاد یادواره سوره‌های سرخ سال ۱۳۹۲ تشکیل شد و امسال ششمین یادواره در روز ۹ دی در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود. البته در کنار یادواره برنامه‌های مختلفی چون چاپ کتاب، ساخت مستند و دیدار با خانواده‌های شهدا در دستور کار قرار گرفت.

 

 

در ادامه سید‌علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن در سخنانی حضور در منزل شهید را توفیقی ارزشکند دانست و گفت: احوالات شهدا برای ما بهترین موعظه است، زیرا آنها بهترین چیز یعنی جانشان را در راه انقلاب فدا کردند. اگر امروز اهداف انقلاب در جهان دنبال می‌شود به برکت خون شهدا است و این عزیزان این کشور را تا ابد بیمه کرده‌اند. پس باید قدر‌دان این عزیزان باشیم.

بازگشت پیکر شهید یکسال پس از شهادت

از آنجایی که پدر و مادر شهید به رحمت خدا رفته‌اند در این دیدار میهمان خواهر شهید بودیم که درباره برادرش گفت: برادرم دانش‌آموز سال دوم دبیرستان بود که راهی جبهه شد و مدتی بعد به شهادت رسید، البته پیکرش یک سال بعد به دست خانواده رسید و در قطعه ۲۸ بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

به نماز اول وقت خیلی اهمیت می‌داد و به تلاوت قرآن علاقه داشت البته در کنار تلاوت بهحفظ قرآن هم مشغول بود و در مسجد باب‌الهوائج در برنامه‌های مختلف فرهنگی مشارکت داشت.

 

 

دستگیری از نیازمندان و تأکید به حفظ حجاب و احترام به پدر و مادر

بسیار مهربان و اهل دستگیری از نیازمندان بود و به من و خواهرانم به حفظ حجاب و شئونات اسلامی تأکید می‌کرد. احترام به پدر و مادر مهم‌ترین ویژگی‌اش بود. به واقع در خانواده بهترین بود و همه شهدا بهترین‌ها بودند که توفیق شهادت بدست آوردند.

یک بار در منطقه مورد اصابت ترکش قرار گرفت و مجروح شد و به تهران بازگشت. پایش می‌لنگید اما وقتی علت را از او پرسیدیم نگفت که مجروح شده درحالی که مدتی در بیمارستان بستری بوده و پس از بهبودی نسبی به منزل آمده بود و ما این را بعد از شهدتش فهمیدیم.

به گزارش فارس در پایان این دیدار از پوستر یادواره سوره‌های سرخ رونمایی و هدایایی هم توسط فعالان قرآن به خواهر شهید تقدیم شد.

 

 

وصیت‌نامه شهید محمدرضا امیدوار

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ»

در حقیقت ‏خدا از مؤمنان جان و مالشان را به(بهاى) اینکه بهشت براى آنان باشد خریده است همان کسانى که در راه خدا مى ‏جنگند و مى ‏کشند و کشته مى ‏شوند (این) به عنوان وعده حقى در تورات و انجیل و قرآن بر عهده اوست و چه کسى از خدا به عهد خویش وفادارتر است پس به این معامله‏ اى که با او کرده‏ اید شادمان باشید و این همان کامیابى بزرگ است.(توبه ۱۱۱)

حضرت محمد(ص): هیچ قطره خونی همچون خونی که در راه خدا ریخته شود نزد خدا محبوب نیست.

مادر جان و پدرجان: از قول من به کلیه فامیل و آشنایان بگو که هر چه بدی از من در این دنیا دیده‌اند مرا ببخشند تا شاید گناه من در آن دنیا کم شود و در این زمان بتوانم تصفیه گناهان گذشته را تا آنجا که بتوانم کم کنم، اما مادر جان می‌دانم اگر خداوند به من چند صدسال هم عمر بدهد گمان نمی‌کنم که بتوانم کارهای بدم را جبران کنم. مخصوصاً گناهانی که من به شما تا به حال (اذیت و آزاد نکردن بحر شما و خود‌سری و دروغ و غیره) کرده‌ام امیدوارم که مرا ببخشید.

مادر جان به خدا سوگند اگر مرا بکشند و خونم بر زمین ریخته شود در هر قطره خون من نام مقدس خمینی را خواهید دید.

مادر جان امیدوارم سلام‌های گرم و خالصانه فرزندت را که از کربلای جنوب ایران نثارت می‌کند بپذیری و همواره در پناه و در جهت خدا بنده خوب خدا باشی.

مادر جان، تو و پدرم همواره مادر و پدری بودید نمونه، آنچنانکه همواره آرزو می‌کردم تا توفیقی بیابم و شرح حالت را به عنوان زنی از زنان قهرمان بنویسم تا سرمشقی برای دیگران نیز باشد.

مادر جان، تو شغل مادری و تربیت فرزندان را به عنوان عبادتی بزرگ و تکلیفی الهی می‌دانستی و در قبال آن خود را در برابر خود سخت مسئول می‌دیدی.

مادر جان و پدر جان، همواره خود را شرمنده می‌دانم از اینکه نتوانستم لااقل ذره‌ای از این همه زحمات و محبت‌های شما را جبران نمایم.

من به این خاطر در راه خدا جهاد می‌کنم اول برای رضایت او بعد برای توشه‌ای برای آینده اما مادر و پدر عزیزم من سعی خود را می‌کنم تا اینکه خود را هرچه بیشتر به خدای خویش نزدیک و نزدیک‌تر کنم تا من هم قدری از شربت شهادت بنوشم. 

با امید پیروزی کامل در تمام نقاط جهان و برفرازی پرچم اسلام در تمام نقاط جهان به دست بزرگ مرد جهان «امام خمینی» و هرچه زودتر ظهور آن امام برای صلح  و آرامش در تمام جهان.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

خدایا، خدایا، عاشقم عاشق‌ترم کن

سروجانم فدای رهبرم کن

محمدرضا امیدوار

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واکنش طنز ایرانیان به قمپز در کردن اسرائیل

رسانه‌های معاند و صهیونیست، نابودی اسرائیل

آهنگ/ همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی

که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.