سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / روزشمار فتنه ۸۸، بخش سوم و پایانی؛ حرمت شکنی شب عاشورا در حضور خاتمی

روزشمار فتنه ۸۸، بخش سوم و پایانی؛ حرمت شکنی شب عاشورا در حضور خاتمی

یادآوری آنچه در عاشورای ۸۸ گذشت و آن حوادث باورنکردنی و توهین‌های بی‌سابقه به «خون خدا»، جگر ایرانیان را خراش می‌دهد و اشک را بر گونه روان می‌کند

اکنون که در آستانه نهمین سالروز یوم‌الله 9 دی‌ماه هستیم، برای جلوگیری از تغییر جای شهید و جلاد، لازم است وقایع هشت‌ماه اغتشاش آفرینی و آشوب‌طلبی های اصلاح‌طلبان مورد بازخوانی قرار گیرد. از همین رو رجانیوز، در این چند روز منتهی به نهم دی‌ماه، به بازخوانی وقایع و اتفاقات مهم ایام فتنه می‌پردازد. متن پیش رو، سومین بخش از سلسله گزارشات روزشمار حوادث سال ۸۸ است. بخش‌ قبلی را می‌توانید اینجا مطالعه کنید.

فوت مرحوم منتظری

به گزارش رجانیوز، 29 آذر ماه سال 88، دفتر آیت‌الله منتظری رسماً خبر فوت ایشان را منتشر کرد.

رهبر معظّم انقلاب اسلامي نیز در پيامي درگذشت آيت‌الله شيخ حسينعلي منتظري را تسليت گفتند.

در قسمتی از متن پبام آمده است: «ايشان فقيهي متبحّر و استادي برجسته بودند و شاگردان زيادي از ايشان بهره بردند. دوراني طولاني از زندگي آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظيم الشأن گذشت و ايشان مجاهدات زيادي انجام داده و سختي هاي زيادي در اين راه تحمل كردند. در اواخر دوران حيات مبارك امام راحل امتحاني دشوار و خطير، پيش آمد كه از خداوند متعال مي‌خواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خويش بپوشاند و ابتلائات دنيوي را كفاره آن قرار دهد. اينجانب درگذشت ايشان را به همه بازماندگان بويژه همسر مكرّمه و فرزندان محترم آن مرحوم تسليت مي‌گويم و رحمت و مغفرت الهي را براي وي مسألت مي‌كنم.»

به بهانه فوت مرحوم منتظری، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، در بیانیه مشترکی که صادر کردند، روز دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ را عزای عمومی اعلام کرده اند.

آشوب و اغتشاش، در تشییع منتظری

پس از تشییع پیکر آیت‌الله منتظری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها)، نماز بر ایشان به امامت آیت‌الله شبیری زنجانی در حرم مطهر اقامه شد. این درحالی بود که پیش از اقامه نماز، پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری قرائت شد. اگرچه مرحوم منتظری پیشتر در وصیتنامه خویش نسبت به  سیاسی شدن تشییع جنازه خود هشدار داده بود، اما تعدادی از افرادی که از تهران و نجف آباد به قم رفته بودند، ضمن اعلام شعارهایی علیه نظام اسلامی، به سنگ پراکنی و درگیری با مردم قم و هم چنین ایجاد خسارت به اموال عمومی در خیابانهای اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) پرداختند.

همچنین عدم حضور برخی از علما مراجع عظام تقلید همچون آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی در مراسم تدفین آیت الله منتظری مشهود بود. که این امر با دلخوری خانواده آیت الله منتظری هم روبرو بوده است. از سوی دیگر میرحسین موسوی و مهری کروبی نیز که جهت شرکت در تشییع جنازه در قم حضور یافته بودند در نماز میت شرکت نکرده و بلافاصله پس از مواجهه با اعتراض مردم قم به حضورشان در این شهر، از صحنه گریختند. در این میان برخی از دختران حامی موسوی که بدون حجاب مناسب و بی توجه به حفظ حرمت حرم کریمه اهل بیت، مشغول انجام حرکت‌های ساختارشکنانه وتعجب آمیز بودند، موجب تعجب و ناراحتی مردم مومن قم شد. پس از پايان آيين خاكسپاري پيكر آيت الله منتظري، گروهي از جمعيت حاضر باقي مانده در حرم، شروع به سر دادن شعارهايي ضد دولتي كردند كه با حضور مردم قم متواري شدند‏.

پس از این اتفاق بسیاری از مردم قم به صورت خودجوش به خیابانها آمده و اغتشاشگران را فراری دادند. آنها سپس با تجمع در خیابان های منتهی به حرم مطهر و هم چنین تجمع در برابر بیت یوسف صانعی و مرحوم منتظری اعتراض خود به فتنه انگیزی های بوجود آمده در این شهر را اعلام کردند. در همین حال و در شرایطی که بنا بر اخبار منتشر شده رسمی و عکس های ارسالی خبرگزاری‌ها، جمعیت تشییع کنندگان آیت الله متنظری بیست هزار نفر تخمین زده شده است، برخی سایت‌های خبری که همواره تلاش کرده اند با رویکردی ریاکارانه، منافع اقتصادی خود را تامین کنند، با درج اخباری عجیب و تامل برانگیز از قم، این جمعیت را میلیونی! توصیف کرده اند.»

تجمع مردم قم در اعتراض به آشوب‌طلبی طرفداران موسوی

در پی اهانت های صورت گرفته در مراسم تشییع آیت الله منتظری از سوی جمعی از فرصت طلبان و هم چنین تخریب اموال عمومی، مردم با تجمع در برابر بیت امام راحل خواستار برخورد قانونی با مسببین حوادث اخیر در این شهر شدند.

معترضین سپس در برابر بیت یوسف صانعی تجمع کرده و با شعارهایی «همچون شهر مقدس قم، جای منافقین نیست» خواستار برخورد با  وی به علت حاشیه سازی ها و حمایت وی از اراذل و اوباش شده و با امضای طوماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعلام «عدم صلاحیت مرجعیت صانعی» از سوی جامعه مدرسین را مطالبه نمودند.

از همین رو آیت‌الله نوری همدانی در ديدار جمعي از اعضاي نيروي دريايي سپاه و پاسداران شهيد محلاتي تهران ضمن محکوم کردن شعارهای ساختار شکنانه سرداده شده توسط برخی افراد در مراسم تشیع پیکر آیت الله منتظری گفت: «سکوت در برابر این شعارهای ساختار شکنانه جایز نیست.» وی از برخی شعارهای سرداده شده در مراسم تشیع پیکر آیت الله منتظری به شدت انتقاد کرده و گفت: سکوت در برابر شعارهایی که دیروز در قم داده شد جایز نیست؛ زیرا تمام ارزش ها در هم شکسته شد.

سوت و کف فتنه گران در شب عاشورا

فتنه‌گران در شب عاشوراي حسيني با حضور در حسينيه مقدس جماران به سردادن شعارهاي انحرافي پرداخته و همزمان با حضور خاتمي در حسينيه سوت و كف زدند. در این مراسم که اجرای آن به عهده سهیل محمدی بود، خاتمی در حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضور وی حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند. در اين حين، مشاجره‌هاي لفظي ميان هتك حرمت‌كنندگان شب عاشورا و عده‌اي ديگر كه به اين رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زدوخوردهايي شد. در ادامه برنامه در حالي كه خاتمي سخنراني خود را آغاز كرده بود، درگيري ميان افراد در محوطه بيروني حسينيه جماران آغاز شد و سپس نيروي انتظامي با ورود به محل تلاش كرد كنترل اوضاع را به‌دست بگيرد.

برخي افرادي كه با نيروي انتظامي درگير شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادي از اتومبيل‌هاي پارك شده در خيابان ياسر منتهي به جماران كردند. در داخل حسينيه جماران و اوسط سخنراني خاتمي نيز در حالي كه چندين بار هتك حرمت شب عاشورا توسط فتنه‌گران با اقدام به كف زدن تكرار شد، درگيري‌ها بالاگرفت و تعدادي از حاضران با سردادن شعارهايي مانند “منافق حيا كن، جماران را رها كن” خواستار خروج اين افراد از حسينيه شدند و خاتمي با مشاهده اين وضع سخنراني خود را قطع كرد و توسط محافظانش بلافاصله به بيرون منتقل شد. سپس درگيري ميان افراد در حسينيه بار ديگر به بيرون از اين محل نيز سرايت كرد كه نيروي انتظامي اقدام به متفرق كردن برهم‌زنندگان نظم منطقه كرد. در حالي كه اين مراسم و سخنراني خاتمي در آن نيمه‌تمام مانده بود، ترافيك ناشي از درگيري‌هاي پراكنده در خيابان نياوران ايجاد شد كه نيروهاي انتظامي پس از دقايقي كنترل ترافيك منطقه را نيز در دست گرفتند.

حرمت شکنی در روز عاشورا

از صبح 6 دی 88، عده‌اي كه به صورت سازماندهي شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداري، نمادهاي سبز اموي را حمل مي‌كردند، به صورت سازماندهي شده از خيابان‌هاي اسكندري به سوي تقاطع خيابان توحيد، ميدان فردوسي به سمت ميدان انقلاب، ميدان امام حسين(ع) پل چوبي، خيابان حافظ به سمت چهارراه كالج و چهارراه ولي‌عصر حركت كردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمي كه در تردد به سمت مجالس عزاداري بودند، شعارهاي انحرافي سردادند. برخي بقاياي فرقه موسوي شعارهاي “مرگ بر ديكتاتور” و “يا حسين ميرحسين” را در حالي كه دست‌هاي خود را بالاي سر گرفته و به هم مي‌زدند، تكرار مي‌كردند.

اين افراد هر خودرويي را كه گمان مي‌كردند ارتباطي با نيروهاي انتظامي و يا مردم مؤمن دارد، با سنگ مورد حمله قرار مي‌دادند. اغتشاش‌گران در تقاطع كريمخان- حافظ 2 خودروي پليس را آتش زدند و تاكنون آتش زدن 26 موتور از موتورهاي ناجا و مردم نيز گزارش شده است. اين افراد همچنين در مسيرهاي اصلي اقدام به آتش زدن سطل‌هاي زباله و قرار دادن آن‌ها در وسط خيابان كردند، به طوري كه دود ناشي از اين اقدام برخي خيابان‌ها را فراگرفت.

فتنه گران در اطراف میدان ولیعصر، پرچم‌هاي مقدس يا زهرا(س) و يا حسين(ع) را پاره کردند. همچنین كيوسك پليس نيز توسط این فتنه‌گران آتش زده شد.

حضور فائزه هاشمی در جمع حرمت‌شکنان

همان روز  6دی ماه، خبرگزاری فارس فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا را منتشر ساخت و نوشت: «فائزه هاشمي پس از چند روز سپري كردن تعطيلات در شمال كشور، روز عاشورا هم به جمع آشوبگران در تهران پيوست. وي روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پيدا كرد.»

حمایت مهدی کروبی از حرمت‌شکنان روز عاشورا

مهدی کروبی طی بیانیه‌ای، عزاداران حسینی (ع) را جماعتی وحشی خطاب کرد و اعلام کرد: «امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند» و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا، نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است. کروبی در ادامه بیانیه خویش افرادی که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می دادند را فرزندان زهرا (س) نامید و از فراری دادن آنها توسط عزاداران حسینی (ع) اعلام نارضایتی کرد.

7 دی، آغاز اعتراضات مردم به حرمت‌شکنان ظهر عاشورا

هفتم دی ماه 88، مردم قم در حركتي خودجوش هتك حرمت عاشورا و شعارهاي ضد انقلابي و ساختار شكنانه در برخي خيابان هاي تهران را محكوم كردند. در اين تجمع اعتراض‌آميز كه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد، مردم قم با سردادن شعار “منافق فتنه‌‌گر اعدام بايد گردد”، “قوه قضائيه اقتدار، اقتدار” از مسئولان خواستند كه نسبت به برخورد قاطع با مسببان و عاملان وقايع اخير به ويژه عاملان هتك حرمت به عاشوراي حسيني و مقدسات در شهر تهران اقدام كنند.

علاوه بر مردم قم، مردم مشهد مقدس نیز با پوشیدن کفن، در مهديه این شهر تحصن كرده‌ و خواستار محاكمه سران فتنه و برخورد جدي با حرمت‌شكنان عاشوراي حسيني در تهران شدند.

مردم تبریز و برخی از شهرهای دیگر از جمله اصفهان، قم، کرمانشاه و شیراز در اعتراض به بی حرمتی آشوبگران در عاشورای حسینی و تخریب اموال عمومی و وارد آوردن خسارتهای جانی و مالی فراوان به مردم به خیابانها آمده و با برگزاری تظاهرات اعمال این هتاکان را محکوم کردند. در راهپيمايي اعتراض آميز مردم تبريز، خيل جمعيت با حركت به سمت مصلاي امام خميني(ره) تبريز با سر دادن شعارهاي انقلابي در محكوم كردن هتك‌حرمت روز عاشورا، خشم خود را به نمایش گذاشتند. اقشار مختلف مردم كه تا شعاع چند كيلومتري مصلا را از هر طرف پوشانده بودند، يكصدا فرياد مي‌زدند، “موسوي و كروبي اعدام بايد گردد” ، “منافق كجايي، حزب‌الله آمده”، “دستگاه قضايي مجازات، مجازات”، “موسوي حيا كن، انقلاب را رها كن”، “واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد” این در حالی بود كه لحظه به لحظه صفوف مردمي فشرده‌تر می شد.

یوم‌الله نهم دی ماه، روز میثاق با ولایت

«در ظهر عزا حرمت ارباب شكستند علمدار كجايي، اين فتنه گران راه عزاداران  تو بستند علمدار كجايي» شعاری بود که جمعیت کم نظیر راه پیمایان تهرانی در خیابان های منتهی به میدان انقلاب بارها و بارها آن را فریاد زدند. راهپیمایان تهرانی که همزمان با بسیاری نقاط کشور در خیابانهای تهران حضور پیدا کردند تا انزجار و خشم خود از حرمت شکنی نسل جدید منافقین به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) را اعلام کنند، در ادامه نیز با شعارهایی نظیر «لعن علی عدوک یا حسین، خاتمی و کروبی و میرحسین»، «هرجا که اغتشاشه، فائزه رد پاشه»، «جمهوري اسلامي شعار مسلمين است، جمهوري ايراني حرف منافقين است»، «خامنه اي كيست علي زمان، مرگ بر اين خوارج نهروان»، «به کوری منافق بسیجی بیدار است، برای هر بسیجی شهادت افتخار است»، «ما منتظریم تا علی اذن دهد، چشم سران فتنه را کور کنیم»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر کروبی»، «مرگ بر خاتمی»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر منافق»، «کروبی بی سواد، آلت دست موساد»، «وقت عزا دست مي زنه فائزه، سکوت هاشمي براش جايزه؟»، «سی سال توی جبهه‌ها، بسیجی‌ها رو زدن، صدام حسین نتونست، با میرحسین اومدن»، «حرف ما یک کلام، محاکمه والسلام»، «جنبش اشرافیت، گوگوش شده حامی ات»، «مرگ بر سه حسین، صدام حسین، باراک حسین، میرحسین» و … نسبت به سران فتنه خشم خود را ابراز کردند. هم چنین راهمپیمایان هنگامی که در مقابل بانك صادرات شعبه كالج كه در روز عاشورا توسط اغتشاش‌گران به آتش كشيده شده بود تجمع كردند، با نشان‌دادن اين ساختمان شعارهاي اين «سند جنايات موسوي است»، «ما عاشق حسينيم، دشمن ميرحسينيم » و … را سر دادند.

باز هم حرمت شکنی، این بار در دانشگاه شریف

عده ای از هواداران موسوی در دانشگاه شریف، در حالی که سایر دانشجویان به جمع میلیونی مردم معترض در خیابان آزادی پیوسته بودند، با استفاده از محیط خلوت دانشگاه و در ادامه سیاست روز عاشورای حامیان موسوی در هتک حرمت از عزاداران حسینی، به خیمه عزاداري برپا شده در اين دانشگاه هجوم برده و این خیمه را نیز به آتش كشيدند. ‌در حالي كه به دلیل حضور دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف در تجمع عاشورائيان تهران محیط این دانشگاه بسیار خلوت شده بود، تعدادي از حاميان موسوی، خيمه عزاداري دانشجويان اين دانشگاه را به آتش كشيدند. اين خيمه عزاداري که توسط هيئت‌الزهراي دانشگاه شريف، یکی از هیئت‌های پر مخاطب این دانشگاه و از شب اول محرم در ساختمان ابن سيناي دانشگاه شریف برپا شده بود عصر امروز در آتش کینه حامیان موسوی سوخت. این در حالی است که هتک حرمت این جماعت از روز عاشورای حسینی موجب خروش میلیونی مردم ایران شده بود.

آتش کشیدن خیمه عزای امام حسین(ع)، سنگ زدن به عزداران امام حسین(ع)، تخریب اماکن عمومی و بستن خیابان‌های پایتخت کشورِ عاشقان امام حسین(ع) و حمله به هیات‌های عزای امام حسین(ع) یخشی از حوادثی بود که عاشورای 88 تهران آنها را به چشم خود دید. اگرچه بساط هلهله یزیدیان خیلی زود و با حضور به موقع مردم جمع شد و یزیدیان پس از مشاهده جمعیت انبوه مردم خشمگین از توهین به عزیزترین مقدساتشان، ترجیح دادند سلط‌های زباله را به حال خود بگذارند و فرار کنند اما داغ هتک حرمت روز عزای ارباب، چیزی نبود که براحتی از قلب عاشقان سیدالشهدا(ع) زدوده شود. حتی بعد از حماسه تاریخی 9 دی هم که سیل خروشان غیرت دینی مردم بر آتش فتنه بود و خط پایانی بر تنفس فتنه‌گران، باز هم یادآوری آنچه در عاشورای 88 گذشت و آن حوادث باورنکردنی و توهین‌های بی‌سابقه به «خون خدا»، جگر ایرانیان را خراش می‌دهد و اشک را بر گونه روان می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پروژه «شورای ملی مقاومت» طراحی منافقین برای «میرحسین موسوی»

گروهک تروریستی منافقین

لحظه‌های تاریخ ساز؛ از فتنه ۸۸ تا انتخابات یازدهم اسفند/ «خواص» مراقب مردودی باشند

رهبری معظم بر خلاف انتخابات‌های پیشین از ابتدای سال پرونده انتخابات یازدهم اسفند را در افکار عمومی گشودند.

یک دیدگاه

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    وَ قاتِلُوهُمْ حَتّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ يَکُونَ الدِّينُ کُلُّهُ لِلّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللّهَ بِما يَعْمَلُونَ بَصيرٌ (39انفال)
    و با آنها پيکار کنيد، تا فتنه برچيده شود، و کل دين همه برای خدا باشد! و اگر آنها (از راه شرک و فساد بازگردند، و از اعمال نادرست) خودداري کنند، خدا به آنچه انجام مي‏دهند بيناست.

    درمحضر رهبر معظم انقلاب اسلامی شاعراصفهانی مهدی جهاندار1396/3/20غزلی با محوریت فتنه خواند:

    فتنه شاید روزگاری اهل ایمان بوده باشد
    آه این ابلیس شاید روزی انسان بوده باشد
    فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان
    در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد
    فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی؛
    فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد «آفرین آفرین»
    فتنه شاید در صف صفِین می جنگیده روزی
    فتنه شاید در زمان شاه، زندان بوده باشد! «آفرین آفرین»
    فتنه شاید با امام از کودکی همسایه بوده
    یا که در طیّاره ی پاریس_تهران بوده باشد «آفرین آفرین»
    فتنه شاید تابی از زلف پریشان نگاری
    فتنه شاید خوابی از آن چشم فتّان بوده باشد
    فتنه شاید این که دارد شعر می خواند برایت؛ «خدانکند»
    وا مصیبت! فتنه شاید از رفیقان بوده باشد
    ذرّه ای بر دامن اسلام ننشیند غباری
    نامسلمانی اگر همنام سلمان بوده باشد «درستِ»
    دوره ی فتنه است آری، می شناسد فتنه ها را
    آنکه در این کربلا عبّاس ِ دوران بوده باشد
    فتنه خشک و تر نمی داند خدایا وقت رفتن
    کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد
    رهبر معظم انقلاب اسلامی «آفرین آفرین» بسیار بسیار خوب ، خیلی خوب بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.