سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / روزشمار فتنه ۸۸، بخش دوم؛ از عظیم ترین نماز جمعه تا نماز جمعه مختلط فتنه‌گران

روزشمار فتنه ۸۸، بخش دوم؛ از عظیم ترین نماز جمعه تا نماز جمعه مختلط فتنه‌گران

بیش از 10 نفر از هموطنان کشته و ده ها نفر زخمی شدند. اوباش با سنگ و کوکتل مولوتف به ناحیه بسیج مقداد در خیابان آزادی حمله کردند که با مقاومت بسیجیان مواجه شدند. همچنین اغتشاش‌گران به مسجد لولاگر در خیابان آذربایجان نیز حمله‌ور شدند و بخش‌هایی از مسجد را به آتش کشیدند.

اکنون که در آستانه نهمین سالروز یوم‌الله 9 دی‌ماه هستیم، برای جلوگیری از تغییر جای شهید و جلاد، لازم است وقایع هشت‌ماه اغتشاش آفرینی و آشوب‌طلبی های اصلاح‌طلبان مورد بازخوانی قرار گیرد. از همین رو رجانیوز، در این چند روز منتهی به نهم دی‌ماه، به بازخوانی وقایع و اتفاقات مهم ایام فتنه می‌پردازد. متن پیش رو، دومین بخش از سلسله گزارشات روزشمار حوادث سال 88 است که بخش های دیگر آن نیز در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

عظیم‌ترین نماز جمعه تاریخ جمهوری اسلامی ایران

به گزارش رجانیوز، 29 خرداد 88 دانشگاه تهران یک روز تاریخی دیگر را برای همیشه به نام خود ثبت کرد و آن هم برپایی عظیم ترین نماز جمعه تاریخ جمهوری اسلامی، به امامت رهبر معظم انقلاب بود. ایشان در خطبه های نماز جمعه با طرح مسایل مختلفی از جمله حوادث بعد انتخابات، تاکید بر رسیدگی قانونی به اعتراض معترضین توسط شورای نگهبان، نقاط قوت و ضعف مناظرات تلویزیونی قبل انتخابات، اشتباه در نام بردن افراد در مناظره ها، تفاوت نظرهای بین مسئولین ارشد نظام، نزدیکی نظر رییس جمهور نسبت به هاشمی رفسنجانی به ایشان، عدم امکان وقوع انقلاب مخملی در جمهوری اسلامی، تاکید بر رقابت دورن نظام هر 4 نامزد انتخابات، باج ندادن به قانون شکنان، ضرورت پرهیز از اردو کشی های خیابانی، رسوایی سران جنایتکار امریکا و انگلیس در جهان  و … به طور مفصل با مردم صحبت کردند.

حمایت فدائیان خلق از موسوی و کروبی

سايت اخبار روز، وابسته به گروهك فدائيان خلق نوشت در روز 29 خرداد 88 در حمایت از فتنه گران نوشت: « شكي نيست كه نه آقاي موسوي و نه آقاي كروبي كانديداي ايده آل براي ايجاد تغييرات بنيادي نيستند اما شرايط سياسي فعلي و جنبش برآمده از آن، مي طلبد با پرهيز از حداكثرخواهي، همدلي و همراهي داشته باشيم. اگر جنبش بتواند انتخاباتي با حضور ناظران خارجي را به كرسي بنشاند آن وقت گام اساسي براي تغييرات جدي ساختار حاكميت برداشته شده است.»

به آتش کشیدن مسجد

تجمع بدون مجوز حامیان مهندس موسوی در تاریخ 29 خرداد، آنهم به دعوت مجمع روحانیون مبارز از میدان انقلاب تا آزادی برگزار شد. در این تجمع که دیگر در آن جمعیت انبوه روزهای گذشته دیده نمی شد، بی‌اعتنایی مردم به این تجمع غیرقانونی با خشم اغتشاش‌گران مواجه شد و این طیف که تلاش زیادی داشتند در 2 تجمع قبلی خود در میدان هفتم تیر و میدان امام خمینی وجهه‌ای مسالمت‌آمیز از تجمعات خود نشان دهند و حتی از این اجتماع‌ها با عنوان “تجمع سکوت” و همراه با آرامش یاد می‌کردند، امروز بار دیگر دست به آشوب‌گری زدند. طی این اقدامات بیش از 10 نفر از هموطنان کشته و ده ها نفر زخمی شدند. اوباش با سنگ و کوکتل مولوتف به ناحیه بسیج مقداد در خیابان آزادی حمله کردند که با مقاومت بسیجیان مواجه شدند. همچنین اغتشاش‌گران به مسجد لولاگر در خیابان آذربایجان نیز حمله‌ور شدند و بخش‌هایی از مسجد را به آتش کشیدند.

آشوب‌گران پس از آنکه در اثر مقاومت دفاعی نیروهای نظامی مجبور به فرار شدند، اقدام به آتش زدن لاستیک و تعدادی موتورسیکلت کردند و با حمله به برخی موتورسواران و ضرب و شتم آن‌ها موتورها را آتش زدند. همچنین دامنه‌ی این درگیری‌ها به خیابان ستارخان تهران نیز کشیده شد و یک اتوبوس شرکت واحد توسط اوباش به آتش کشیده شد. با این حال، برخورد قاطع نیروهای نظامی و مردمی با اغتشاشگران موجب شد این افراد متفرق شوند و آخرین دست و پاز دن‌ها و زورآزمایی‌های خیابانی به منظور اعمال فشار برای تحقق خواسته غیرقانونی ابطال انتخابات ناکام ماند، به طوری که تا قبل از تاریک شدن هوا تمام مناطق دست‌خوش آشوب، آرام شد.

انتشار فایل صوتی فائزه هاشمی

همین ایام، فایل صوتی سخنان فائزه هاشمی در اجتماع معترضین در خیابان آزادی منتشر شد. وی در بخشی از سخنانش می گوید: «اگر تاریخ را نگاه کنید رهبری در زمان ریاست جمهوری، نخست وزیرش از سوی آقای خمینی تحمیلی بود. زمانی که هاشمی رییس جمهور شد، او رییس جمهور آقا نبود. خاتمی هم همین طور. تنها دوره ای که رهبر واقعیست الانه. یکی از مشکلات اساسی مربوط به خاتمی بود. او کاره ای نبود. عامل اصلی این دیکتاتوری ها را خاتمی می دونم چون در 18 تیر مسیر را به سمت تندی برد که همه چهره ها را لو داد و رو کرد و دست همه ی اصلاح طلب ها رو شد و رسید به 18 تیر. آقای خامنه ای هم هوشیار شد و از اونجا کابوس ما شروع شد و از انتخابات بعدی دیگه اصلاح طلب ها قدرت نگرفتند و سر بابام هم اونطوری شد … این اعتراضات باید ادامه پیدا کنه. اینا باید بفهمن مردم کوتاه بیا نیستن. از بس خاتمی بی عرضه بود، (در انتخابات قبلی) اون همه تقلب شد و بابا نتونست رای بیاره. خاتمی آخرش گفت انتخابات سالم بوده، چون خودش برگزار کرده بود و به نام خودش نوشته می شد. خاتمی خیلی خیانت کرد … خاتمي مشکلات زيادي دارد واگر هم مي آمد نمي توانست کاري بکند، مگر خاتمي دفعه قبل چکار کرده بود؟ فقط رأي داشت و گرچه رأي آورد اما دشمنانش هم زياد بودند اما موسوي چون نبوده دشمن هم نداشته است و اصولگرايان هم حامي او بودند و حامي خاتمي نبودند. اصلاً موسوي خيلي بهتر است. چهره های دیگه باید میومدن که نیومدن. حسن روحانی باید میومد، لاریجانی باید میومد. باز به هر حال بهتر از احمدی نژاد می شد.» وي در پايان درباره صحبتهاي پدرش با احمدي نژاد هم گفت: «پدرم در حرم امام به احمدي نژاد گفته که هم درباره من و هم درباره بچه هايم و ديگران اشتباه مي کني يا اين حرفهايت را خودت اصلاح کن يا اگر بخواهي شعار بدهي، پيگيري مي کنم و ما ول نمي کنيم.»

نماز جمعه مختلط با حضور هاشمی رفسنجانی!

26 تیر 88، هاشمی رفسنجانی پس در قامت خطیب نماز جمعه به دانشگاه تهران رفت. البته این بار چهره های دیگری نیز پس از مدتها راهی نمازجمعه تهران شدند که شاخص ترین آنها مهندس موسوی و زهرا رهنورد بودند که بعد از 20 سال در نماز جمعه تهران شرکت کردند. مهدی کروبی و هادی غفاری نیز از دیگر شرکت کنندگان نماز جمعه این روز بودند. همسر و 2 دختر هاشمی نیز در نمازجمعه قسمت خواهران حضور یافته بودند. همسر هاشمی که رو به جمعیت نشسته بود هنگامی که بخش عمده‌ای از نمازگزاران شعارهای انقلابی سرمی‌دادند، رفتارهای تحقیرآمیزی از خود بروز می‌داد. هم چنین در این نمازجمعه که تقریباً از ابتدای این هفته تبلیغات وسیعی از سوی رسانه‌های حامی موسوی و برخی شبکه‌های خارجی برای شرکت در آن انجام شده بود، هیچ‌یک از رؤسای قوای سه‌گانه و مسئولین ارشد این قوا حضور نیافتند. 

تعدادی از حامیان موسوی نیز در نماز جمعه حضور داشتند و با شعار “هاشمی، هاشمی، سکوت کنی خائنی” و خواندن سرود یار دبستانی من و سوت و کف و شعارهایی همچون “مرگ بر چین” در حین صحبت های خطیب جمعه تهران، فضای متمایزی نسبت به دیگر نمازهای جمعه بوجود آوردند. هم چنین اقامه نماز به صورت مختلط، عدم رعایت اتصال با صفوف نمازگزاران و اقامه نماز با کفش از دیگر حواشی این نمازجمعه به شمار می آمد.

شکایت خانواده‌های شهدا از کروبی

20 مهر 88، تعدادي از خانواده هاي شهدا طي نامه اي به دادستان دادگاه ويژه روحانيت تهران از كروبي به دليل توهين به شهدا و نشر اكاذيب شكايت كردند. در قسمتی از شکایت نامه آمده است: «امضاء‌كنندگان ذيل جمعي از خانواده‌هاي شهدا هستند كه در خصوص توهين و افترا و هتك حرمت و نشر اكاذيبي كه حجت‌‌الاسلام كروبي تحت اين عنوان كه «يكي از دختران شهدا توسط مراجع انتظامي مورد تجاوز واقع شده و به قتل رسيده است» در حاليكه شخص موردنظر وي از خانواده شهدا نبوده و داراي سوء شهرت مي‌باشد كه هم اكنون در قيد حيات است شكايت خود را اعلام داشته‌اند. موضوع اعلام شده از سوي آقاي كروبي كذب محض بوده و باعث تشويش اذهان عمومي و سوء‌ظن نسبت به خانواده‌هاي شهدا گرديده است. در صورتي كه آقاي كروبي به عنوان رئيس سابق بنياد شهيد يا مسئول به راحتي مي‌توانسته قبل از عنوان كردن اين موضوع، درباره صحت و سقم آن تحقيقاتي به عمل مي‌آورد. لذا ما جمعي از خانواده‌هاي شهدا از آقاي مهدي كروبي شكايت داشته و خواستار تعقيب كيفري و مجازات نامبرده و اعاده حيثيت خانواده‌هاي شهدا طبق قواعد فقهي و حقوقي و قوانين جاريه جمهوري اسلامي ايران، مي‌باشيم.»

13 آبان ناکام برای اصحاب فتنه

در حالی که از مدتها پیش از 13 آبان، تبلیغات گسترده ای توسط طیف موسوم به سبز برای این روز آغاز شده بود، حضور اقشار مختلف مردم، دانشجویان و دانش آموزان جریان فتنه را در حاشیه قرار داد. مردم با شعارهای “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، “مرگ بر منافق”، “مرگ بر ديکتاتور مخملي”، “هم غزه هم لبنان خط مقدم ما است” و “سبز فقط سبز علي لعنت به سبز اموي” سر دادند و هم چنین تصاویری از شهيدان مطهري، بهشتي، همت، باكري را نیز به همراه داشتند. از طرف دیگر در حالی که اصلاح طلبان با پشتوانه رسانه های بیگانه و با صدور بیانیه های متعدد از مدتها پیش برای شرکت در راهپیمایی روز 13 آبان آماده می شدند، حضور آنان تنها به پایتخت خلاصه شد و در عین حال فتنه گرانی که موفق به برهم زدن مراسم روز 13 آبان نشده بودند، در مواجهه با شعارهای پی در پی مردم به سمت خیابان های اطراف حرکت کردند و ضمن سردادن شعارهایی چون مرگ بر روسیه، مرگ بر چین، جمهوری ایرانی و … با آتش زدن سطل های زباله یا شکستن شیشه برخی اتوبوس ها به راه خود ادامه دادند.

اما در عین حال سیر تجمعات و راهپیمایی های طی ماههای اخیر حکایت از ریزش شدید پشتوانه مردمی اصلاح طلبان و قرار گرفتن آنها در موضع اپوزیسیون نظام دارد. هم چنین مهدی کروبی نیز که در بین اقلیت اغتشاش گران حاضر شده بود پس از حضور مردم خشمگین به سرعت گریخت. یاسر هاشمی رفسنجانی نیز با لباس مبدل در خیابان شهید بهشتی حضور پیدا کرده و به ساماندهی اغتشاشگران پرداخت.

قاتل خواندن بسیجیان توسط موسوی

4 آذر ماه 88، میرحسین موسوی پانزدهمین بیانیه خود را به مناسبت هفته بسیج منتشر کرد. وی در این بیانیه بسیجیان را «جیره خوار دولت» و تلویحا «قاتل» معرفی کرد. وی در ادامه نیز خود و جریان متبوعش را داعیه دار بازگشت به آرمانهای اصیل انقلاب و اسلام ناب دانست. جریانی که به مدت 8 ماه در صدد براندازی جمهوری اسلامی، میراث حضرت امام خمینی، بودند.

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “اخیرا یکی از نامزدهای ناکام انتخابات ریاست جمهوری دهم، بسیج را جیره خوار دولت دانسته است. قطعا نفس پاسخگویی به افرادی که برای نشان دادن حیات و هویت خویش فحاشی به چهره ها و تشکل های انقلابی و ارزشی را در دستور کار قرار داده اند، اشتباهی گزاف است اما چه کسی است که نداند تا قبل از برگزاری انتخابات، همین آقایان در ستاد خویش شاخه بسیجیان تاسیس کرده بودند؟ آیا در آن زمان نمی دانستند بسیج جیره خوار دولت است یا به جهت ترس از ریزش آرای خویش در جامعه انقلابی و متدینین خود را بسیجی معرفی می کردند؟ آیا روسپی گری سیاسی معنایی جز این مدل رفتارها دارد؟ و بر فرض صحت این ادعا، کسانی امروز بسیج را جیره خوار دولت جمهوری اسلامی می کنند که خود سر در آخور دشمنان 30 ساله اسلام و امام و رهبری و دولت جمهوری اسلامی دارند.” در ادامه این بیانیه آمده است: “به نظر می رسد مماشات مسئولین قضایی در برخورد با سران فتنه و افرادی که پشت صحنه قتل ده ها نفر از شهروندان بی گناه طی حوادث بعد از انتخابات بوده اند، آنان را تا جایی گستاخ نموده که انقلابی ترین تشکل مردمی کشور را قاتل معرفی کنند. تشکلی که به فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شد و انشاا… تا روز قیامت نیز خواری در چشم دشمنان خارجی و منافقین داخلی خواهد بود.”

این گزارش ادامه دارد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

لحظه‌های تاریخ ساز؛ از فتنه ۸۸ تا انتخابات یازدهم اسفند/ «خواص» مراقب مردودی باشند

رهبری معظم بر خلاف انتخابات‌های پیشین از ابتدای سال پرونده انتخابات یازدهم اسفند را در افکار عمومی گشودند.

اسنادی که نشان می‌دهد سران فتنه در استخدام آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند

استخدام آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.