سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / روزشمار فتنه ۸۸، بخش اول؛ اعلام پیروزی موسوی در ساعات اولیه رای گیری

روزشمار فتنه ۸۸، بخش اول؛ اعلام پیروزی موسوی در ساعات اولیه رای گیری

در آخرین ساعات رای گیری علی اکبر محشتمی پور رییس کمیته صیانت از آرای موسوی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه «چه شواهدي براي پيروزي موج سبز و برنده شدن موسوي در كشور داريد؟» گفت: “چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است”. یعنی بدون اینکه هیچ استدلالی مبنی بر پیروزی موسوی در انتخابات داشته باشد، از پیروزی جریان اصلاح‌طلب در انتخابات صحبت کرد

اکنون که در آستانه نهمین سالروز یوم‌الله 9 دی‌ماه هستیم، برای جلوگیری از تغییر جای شهید و جلاد، لازم است وقایع هشت‌ماه اغتشاش آفرینی و آشوب‌طلبی های اصلاح‌طلبان مورد بازخوانی قرار گیرد. از همین رو رجانیوز، در این چند روز منتهی به نهم دی‌ماه، به بازخوانی وقایع و اتفاقات مهم ایام فتنه می‌پردازد. متن پیش رو، اولین بخش از سلسله گزارشات روزشمار حوادث سال 88 است که بخش های دیگر آن نیز در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

اولین ادعاهای کذب و بی اساس

به گزارش رجانیوز، برای اولین بار در همان روز شروع رای گیری انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، سایت اصلاح‌طلب قلم نیوز در ساعت 13:11 به نقل از ابوالفضل فاتح رييس كميته اطلاع‌رساني ستاد مهندس موسوي، خبري با عنوان «پيروزي مهندس موسوي با فاصله زياد قطعي است/همه براي اين پيروزي يك سجده شكر بدهكاريم» منتشر ساخت. این سایت هم چنین در ساعت 19:01 به نقل از فرشاد مومنی عضو ستاد مهندس موسوی نوشت: “ميرحسين موسوي در آستانه شكستن ركورد 30 ميليون رأي است.” و در ساعت 20:21 نیز در خبری اعلام کرد: “موسوي بيش از 60 درصد آرا را كسب كرده است.”

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که ساعتی قبل از اینکه قلم نیوز خبر کذب پیروزی موسوی را منتشر کند، ساعت 12:10 سايت یاری نیوز به نقل از سید محمد خاتمی، خبر پیروزی میرحسین موسوی در دور نخست انتخابات را مخابره نمود.

همچنین سایت جمهوریت، وابسته به جریان اصلاح‌طلب، در ساعت 21 خبری با عنوان «خاتمی به موسوی تبریک گفت»، خبر از پیروزی موسوی، آنهم قبل از اتمام رای گیری ها داد.

در آخرین ساعات رای گیری علی اکبر محشتمی پور رییس کمیته صیانت از آرای موسوی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه «چه شواهدي براي پيروزي موج سبز و برنده شدن موسوي در كشور داريد؟» گفت: “چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است”. یعنی بدون اینکه هیچ استدلالی مبنی بر پیروزی موسوی در انتخابات داشته باشد، از پیروزی جریان اصلاح‌طلب در انتخابات صحبت کرد. وی در ادامه نیز از قابل قیاس نبودن آرای موسوی و دیگر کاندیداها سخن گفت و از برگزاری جشن پیروزی حامیان موسوی در 23 و 24 خرداد خبر داد.

همان ساعات نیز که هنوز رای گیری ادامه داشت، موسوی با برگزاری یک کنفرانس خبری، اعلام کرد “برابر اطلاعاتی که از ستادهایمان در سطح کشور داریم، برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم.”

23 خرداد، اعلام رسمی نتایج انتخابات

بنابر اعلام رسمی وزارت کشور، از 39 ميليون و 165 هزار و 191 برگه راي ماخوذه، محمود احمدي‌نژاد با 24 ميليون و 527 هزار و 516 راي و كسب 62.63 آرا رئيس جمهور منتخب ملت ایران معرفی شد. محسن رضايي با 678 هزار و 240 راي (1.73 درصد) ، مهدي كروبي با 333 هزار و 635 راي (0.85 درصد) و ميرحسين موسوي با 13 ميليون و 216 هزار و 411 راي (33.75 درصد) نتوانستند آرای اکثریت را برای خود جلب کنند. ميزان آراي باطله نيز 409 هزار و 384 راي بود.

در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، بنابر اعلام رسمی وزارت کشور، بیش از 39 میلیون از 46 میلیون ایرانی واجد شرایط جهت رای دادن در انتخابات شرکت کردند که مشارکت بیش از 85% از مردم در این انتخابات، طی 31 سال استقرار نظام جمهوری اسلامی یک رکورد جدید و بی سابقه محسوب می‌شد.

اما ستاد انتخاباتی موسوی با صدور اطلاعیه ای با رد نتایج انتخابات اعلام کرد: “امروز اراده و عزم مردم ایران در برابر یک پدیده اعجاب‌انگیز به نام دروغ، تزویر و تقلب، بهت‌زده شده و بیش از پیش دلتنگ امام راحل است تا نزد او شکایت برد.”

این درحالی بود که وزیر وقت کشور در نشست خبری خود با بیان اینکه نماينده‌هاي كانديداها از ابتدا تا پايان شمارش آرا بر سر صندوق‌ها حضور داشتند، گفت: “حاضريم استان به استان و شهر به شهر، كليه آرا را در اختيار نامزدها بگذاريم و حتي حاضريم همكاري‌هاي بيشتري داشته باشيم تا اگر شبهه‌اي وجود دارد برطرف شود.” محصولی در ادامه تاکید کرد: “هيچ مستندي از تخلفي كه در نتايج انتخابات اثر گذار باشد نداشتيم و اگر ارائه شود، پيگيري خواهد شد.”

استدلال‌های سطحی و کودکانه

زهرا رهنورد همسر مهندس موسوی طی گفتگویی که با شبکه تلوزیونی بی بی سی فارسی، درباره ادعاهای جنبش سبز در ارتباط با انتخابات داشت، گفت: “نتیجه آرا دقیقا عکس آن چیزی است که واقعیت دارد، یعنی دقیقا نسبت آرای موسوی به احمدی نژاد 4 به 1 بوده است. یک نقاطی هستند که خودشان نشان دهنده نادرست بودن میزان آراست. مثلا ترک زبانها و مردم آذرباییجان فرزند خودشان را رها نمی کنند تا به فرد دیگری رای بدهند یا خود بنده که بارها گفتم من لر هستم و آقای موسوی هم گفته داماد لرستان است، لرها داماد خودشان را رها نمی کنند و به احمدی نژاد رای بدهند. این دو مورد برای ما ملاک است که باقی موارد هم همینطور است.” وی در پاسخ به خبرنگار بی‌بی‌سی که پرسید «رای آقای موسوی بر اساس برآوردهای شما چهار به یک بوده است، در قیاس آقای احمدی‌نژاد مستندات شما چه هست؟» اظهار داشت: “در شهرستان ها و تهران در واقع تجمع مردم حاکی از این بود که آرای موسوی بسیار بالاتر از آن است که اصلاً قابل تصور باشد، هر وقت طرفداران دو طرف حاضر می شدند، طرفداران احمدی‌نژاد در حد یک صدم بودند در مقابل طرفداران موسوی … ما نمی دانیم چگونه با این صندوق ها عمل شده و رأی‌ها چگونه دست برده شده و چه بوده، فقط می دانیم که نسبت موسوی به احمدی‌نژاد 4،5 به يك یا 4 به یک یا جاهای دیگر ممکن است مثلاً 3 به 1،5 باشد.”

به عبارتی دیگر دلیل حامیان موسوی، داماد لرستان و آذری زبان بودن موسوی و همچنین تجمع‌های قبل از انتخابات طرفداران موسوی بوده است.

مهدی کروبی نیز که تعداد آرایی که به دست آورده بود، از آرا باطله کمتر بود، با انتشار بیانیه‌ای نتایج انتخابات را نپذیرفت. کروبی در پایان بیانیه‌اش نوشته بود: «این تازه اول داستان است.»

این شبهه افکنی در نتیجه انتخابات، جریان‌های معاند و ضد انقلاب را هم ترغیب کرد که علیهجمهوری اسلامی موضع‌گیری کنند.

ابوالحسن بنی صدر که با سرکرده منافقین و در لباس زنانه از ایران گریخته بود، در مصاحبه با تلوزیون صدای آمریکا نتایج انتخابات ایران را «تقلب بزرگ» توصیف کرد.

مجمع روحانیون مبارز نیز بدون هیچگونه دلیل منطقی و محکمه پسندی، با صدور بیانیه ای خواستار ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری شد.!

بعد از ظهر 23 خرداد ماه، اغتشاشات پراکنده در تهران آغاز شد. تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در حالی که به دو دسته موافق و مخالف نتایج انتخابات تقسیم شده بودند در خیابان 16 آذر و سپس میدان انقلاب علیه همدیگر شعارهایی سردادند. مخالفین شعارهایی همچون مرگ بر دیکتاتور و موافقین شعارهایی چون قبول اکثریت، نشان آدمیت سر دادند. در حالی که جمعیت به سوی وزارت کشور حرکت می کرد، در خیابان فاطمی سطل های زباله توسط معترضین به نتایج انتخابات به آتش کشیده شد و به تدریج با تاریک شدن هوا، درگیری ها بین نیروی انتظامی و اغتشاشگران شدت گرفت. پیروزی قطعی دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم همان‌طور که انتظار می‌رفت با واکنش خشونت‌طلبانه برخی هواداران سایر رقبا به ویژه موسوی مواجه شده و این اوباش اجیر شده در میدان ولی‌عصر(عج) تهران اقدام به آشوب خیابانی و صدمه زدن به اموال عمومی کردند. هم چنین حوالی ساعت 18 یک دستگاه اتوبوس در خیابات مطهری به آتش کشیده شد.

مجموعه تحرکات انجام شده در سطح شهر تهران طی ساعات پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری، محصول طراحی اتاق عملیات آشوب و اغتشاش اصلاح‌طلبان در تهران است. این اتاق عمليات آشوب طی 24 ساعت گذشته و با حضور مؤثر محسن امین‌زاده و مصطفی تاج‌زاده مکرراً تشکیل جلسه داده و در حال برنامه‌ریزی برای دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی مانند پخش شایعه حبس خانگی موسوی و همچنین سازماندهی اراذل و اوباش برای ایجاد آشوب‌های خیابانی است. در همین راستا تعدادي از عوامل اصلي متهم به هدايت آشوب‌هاي خياباني در تهران از جمله تاج‌زاده، رمضان‌زاده، ميردامادي، بهزاد نبوي، محمدرضا خاتمي، مجردي، شريعتي، صفايي فراهاني، تقي رحماني، هدي صابر و زيدآبادي بازداشت شدند.

همنوایی رسانه‌ی اسراییلی با موسوی و حامیانش

24 خرداد ماه و در ادامه تکرار ادعاهای بی اساس جریان اصلاح‌طلب، مبنی بر تقلب در انتخابات، سایت اسراییلی هاآرتص نوشت: «بی شک در انتخابات ایران دستکاری شده است. نتایج منتشر شده منطقی نیستند. امکان نداشت احمدی نژاد در دور اول از این حمایت گسترده برخوردار باشد.»

دیدار رهبر انقلاب اسلامی با موسوی

25 خرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار میرحسین موسوی با ایشان، بر پیگیری مسائل از طریق مراجع قانونی تأکید کردند. در این دیدار که عصر دیروز انجام شد آقای میرحسین موسوی ضمن ارائه گزارشی، دیدگاه خود را درباره روند انتخابات بیان کرد. رهبر معظم انقلاب با تأکید بر لزوم حفظ آرامش و متانت خاطرنشان کردند: “در دوره های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها، مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعاً در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود.” ایشان با اشاره به نامه آقای موسوی به شورای نگهبان افزودند: “به شورای نگهبان تأکید شده که با دقت به این نامه رسیدگی شود.” رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحیهای پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابانها خطاب به آقای موسوی افزودند: “جنس شما با این گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید.” ایشان با تحسین از حضور بی سابقه مردم در انتخابات 22 خرداد افزودند: “به یاری پروردگار انتخابات با اتقان، صحت و آرامش خوبی برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظر را از طریق قانونی پیگیری کنید.”

راهپیمایی مسالمت آمیز یا اغتشاش و آشوب؟

راهپیمایی غیرقانونی هواداران موسوی از میدان انقلاب تا آزادی برگزار شد. در این راهپیمایی موسوی، کروبی، خاتمی، فائزه هاشمی، مجید انصاری، غلامحسین کرباسچی، محمد رضا خاتمی و … حضور داشتند. در انتهای مراسم آشوب گران تعدادی  اتوبوس، بانک، موتور سیکلت و دیگر اموال عمومی و شخصی را به آتش کشیدند. همچنین حمله به پاگاه نظامی بسیج مقداد در خیابان آزادی موجب درگیری مسلحانه نیروهای نظامی و اغتشاشگران شد که متاسفانه در این درگیری ها یک مادر و دختر (سرور برومند و فاطمه جب پور) در مهدکودکی در اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند. هم چنین داوود صدری 26 ساله و شاغل در شرکت دارو سازی،  مسعود خسروی 45 ساله کارمند تاکسیرانی و عضو بسیج و حسام حنیفه 19 ساله و کارمند شرکت نقشه کشی از افرادی بودند که به ضرب گلوله های غیرسازمانی به شهادت رسیدند و به همین علت خانواده های آنان از مسببین اغتشاشات بعد انتخابات و شخص میرحسین موسوی اعلام شکایت کردند.»

این گزارش ادامه دارد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پروژه «شورای ملی مقاومت» طراحی منافقین برای «میرحسین موسوی»

گروهک تروریستی منافقین

لحظه‌های تاریخ ساز؛ از فتنه ۸۸ تا انتخابات یازدهم اسفند/ «خواص» مراقب مردودی باشند

رهبری معظم بر خلاف انتخابات‌های پیشین از ابتدای سال پرونده انتخابات یازدهم اسفند را در افکار عمومی گشودند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.