سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دیروز هم شعار ارزانی با برجام دادید و روزگار مردم را سیاه کردید

دیروز هم شعار ارزانی با برجام دادید و روزگار مردم را سیاه کردید

امام جمعه موقت تهران گفت: به مسئولین محترم توصیه می‌کنم، برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید، مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود،FATF مایه خود تحریمی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز در جامعه فرهنگ غرب و برهنگی ترویج می‌شود، گفت: عدم ازدواج جوانان در بالارفتن فحشا، تنگ نظری‌ها و پرخاشگری‌ها تاثیر جدی دارد، بنابراین مسئولین و متمکنین جامعه باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.
به گزارش مهر، وی تصریح کرد: حضور مدافعان حرم در جبهه‌های مقاومت و انسجام بسیج کشورهای مقاومت و تشکیل سد آهنینی که شاخ آمریکا و قدرت‌های بزرگ را شکاند، دلیل روشنی است که انقلاب طراوت خود را دارد و اگر شهیدان دیروز، امروز بودند در کنار همین شهیدان قرار داشتند. این دلیل استحکام انقلاب اسلامی ماست. دشمن همیشه می‌خواست این نظام ولایی و توحیدی را با اسلحه کفر و تکفیر درهم بشکند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب بنای تجزیه ایران را داشتند اما خون شهدا در کشور انسجام ایجاد کرد و تفرقه، تکفیر و کفر را به زانو درآورد. امروز چهل سال است عوامل انگلیس مشغول هستند تا ایجاد شکاف کنند. این شیاطین نقشه کشیده بودند تا با تحریم ظالمانه، غیرقانونی و بی‌سابقه مردم ما را تحت فشار قرار دهند تا دیگر قدرت مصاف با دشمن را نداشته باشند و به جان هم بیفتند و گروه‌هایی در خیابان‌ها در مقابل هم قرار بگیرند اما دیدید که دفاع از حرم یک اتحاد بین‌المللی را در جهان اسلام کلید زد و تکفیر و کفری که می‌خواستند سوریه و عراق را تجزیه کنند و لبنان و مقاومت را از بین ببرند، نابود شدند. در این راستا کشورهایی بیمه شدند و نقشه شیطان بزرگ و تکفیری‌ها درهم ریخت؛ این قدرت ولایت و شهادت است. امام جمعه موقت تهران گفت: دو جریان از ابتدای انقلاب تا امروز در مقابل یکدیگر قرار دارند، یک جریان در کشور به رهبری نایب امام زمان(عج) خواستار حاکمیت دین و ارزش‌ها، استقلال، پویایی و رشد مردم به سمت خودکفایی، صنعت و بریدن از بیگانه و محور شدن در عالم است اما یک گروه دیگر همیشه در مقابل این «ما می‌توانیم» چشمشان به بیرون بوده و خود را عقب مانده می‌دانستند و وجودشان را چنان تحقیری گرفته است که هرگز باورشان نمی‌شود که یک کشوری بدون حمایت بیگانه بتواند سربلند باشد و خود را اداره کند. آنها همچنان به دنبال برقراری ارتباط و باج دادن به بیگانه و عقب‌نشینی هستند.
وی بیان داشت: گروه اول که شهید داده و معتقد به ولایت هستند، می‌گویند همه مشکلات را طی چهل سال تحمل کردیم اما دستاوردهای عظیمی داشتیم و قدرت بزرگ منطقه شدیم و در همه عالم آوازه پیدا کردیم، در داخل آمریکا چالش ایجاد کردیم، انگلیس را در مسائل سیاسی و اجتماعی به زانو درآوردیم. امروز ام القرای کسانی که از استعمار و استبداد خسته شده‌اند، ایران است. صدیقی با بیان اینکه قضیه برجام یک تجربه بود و ما فرصت‌ها را به بهانه برجام از دست دادیم، گفت: عده‌ای گفتند تا برجام حل نشود، حتی آب خوردن ما هم تامین نخواهد شد و وعده داده بودند که در روز اجرای برجام همه تحریم‌ها لغو می‌شود و ما ایرانی بی‌تحریم را تجربه می‌کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: آنها وعده ارزانی و رفاه داده بودند درحالی که شما مقایسه کنید ببینید در آن روزها قیمت‌ها چگونه بود و بعد از برجام چه اتفاقی افتاد؟ قیمت‌ها از ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است. امروز ضعفای جامعه ما را ایمان و ولایت نگه داشته است و الا دیدید که در فرانسه چه اتفاقی افتاد. شورش سراسری در فرانسه اتفاق افتاده. لیبرال دموکراسی است که مردم را بیش از یک قرن فریب داده بود، به بن رسیده است درحالی که آنها نقشه کشیده بودند که ایران تابستان داغی را تجربه کند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: من به مسئولین محترم توصیه می‌کنم، برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید، مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. FATF مایه خود تحریمی است. اگر امروز می‌توانیم تحریم‌های ظالمانه دشمن را دور بزنیم، با FATF‌اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع مالی و بانکی خود را باز می‌گذارید. این خلاف آیه قرآن و خلاف قانون اساسی و خلاف رهنمود رهبری است که فرمودند؛ این نقشه‌ها در اتاق فکر استکبار طراحی می‌شود. وی گفت: اگر می‌خواهید مبارزه پولشویی داشته باشید، قانون داخلی وضع کنید.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا در سخنانی تصریح کرده است که ما اگر بخواهیم مردم ایران را کنترل و شرایط را برای ایران سخت کنیم، به اجرای کامل FATF توسط ایران نیاز است. آنها خودشان تاکید می‌کنند که FATF مانند برجام مایه تنگنای بیشتر می‌شود. وی ادامه داد: این چه شعاری است که اگر زندگی ارزان می‌خواهید باید FATF اجرا شود؟ این شعارها را قبلا هم دادید و روزگار مردم را سیاه و گرفتارشان کردید. به جای امید بستن به بیگانه به ملت خود اعتماد کنید و به جوانان کشور و نیروهای انقلابی مسئولیت بدهید و برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی اهتمام جدی بورزید.
رهبری نباید پاسخگوی قصور مسئولان باشد
حسن رحیم پور ازغدی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنانی به مناسبت «سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی» ابراز داشت: مراسم نماز جمعه محمدی(ص) و علوی(ع) و نماز جمعه انقلاب اسلامی با بقیه نماز جمعه‌ها متفاوت است، نماز جمعه تریبونی است که باید در آن هم خدمات حکومتی‌ها به مردم توضیح داده شود تا مردم سوءظن پیدا نکنند و هم مسئولان به مردم پاسخ دهند، رهبری نباید پاسخگوی قصور مسئولان باشد، رهبری را پاسخگوی کارکرد چند میلیون کارگزار حکومت در سه قوه نکنیم آنها را اینجا بیاوریم تا خودشان پاسخ مردم را بدهند، رهبری باید پاسخگوی وظایف خود باشند، از بین هزاران مسئول اگر چند نفر سعی در خراب کردن وجهه نظام دارند، باید آنها را معرفی کنیم.
به گزارش مهر، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نماز جمعه باید بتواند دهه به دهه مخاطبانش را تجدید کند، نماز جمعه‌ها نباید به تریبونی برای تکرار مکررات و کلی‌گویی‌های بی‌فایده و کم فایده تبدیل شود، نماز جمعه محل طرح مشکلات اجتماعی با راه‌حل انقلابی است، نباید بگذاریم کارگر بیکاری که بر اثر اقتصاد برجامی آسیب دیده است، بی‌جواب بماند. وی گفت: همه باید جواب بدهند در دوره‌ای که مسئولیت داشتند چه کردند؟ نباید پاسخگوی کوتاهی ما در نهادهای مختلف رهبری باشد.
رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: امام جمعه همواره باید در کنار کارگر محرومی که قربانی خصوصی‌سازی‌های بی‌نظارت یا اقتصاد برجامی شده است، بایستد، تشریفات در نماز جمعه حرام است، صف اول نماز جمعه و جلوی دوربین نشستن فضیلت نیست، برای دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی چند مسئول دزد و حقوق نجومی بگیر را به صف اول بیاورید و عین رفتار
امام علی(ع) آنها را شلاق بزنید، مدیرانی که دروغ گفتند، وعده دروغ دادند و ترس‌های دروغ پروراندند به اینجا بیاورید و به مردم معرفی کنید، عزل و نصب‌ها را در اینجا انجام بدهید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اسنادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم که بعضی از آنها ۳۰ تا ۴۰ جلسه یعنی نزدیک به یک سال مطرح شده اما به مقام اجرایی که می‌رسد رئیس‌جمهور قبول نمی‌کند. بیش از ۱۵ مصوبه مهم به دفتر رئیس‌جمهور رفته و آنها نه جواب می‌دهند و نه اجرایی می‌کنند که این هم خلاف قانون است، رئیس‌جمهور می‌گوید اینها در دست مشاوران ما قرار دارد اما بعد از تصویب مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی کسی حق ندارد نظر بدهد و باید این مصوبه برای اجرا برود، کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل در حال اجرا در دولت است در حالی که چند سال قبل شورای نگهبان‌اشکالاتی به آن وارد کرد اما سند ملی کودک و نوجوانان که روی آن بسیار کار کردیم، مدت‌ها در دفتر رئیس‌جمهور قرار دارد و اجرایی نمی‌شود، این تنها یک مثال است که مظلومیت شورای عالی انقلاب فرهنگی را نشان می‌دهد.
وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی باشد، باید دادگاهی تشکیل شود و افرادی که به مصوبات آن عمل نمی‌کنند بازخواست شوند، ما شرعاً قرارگاه عالی مدیریت و ضامن اجرای آن در کشور هستیم اما شبیه به تفنگ بی‌گلوله می‌مانیم، رهبری چند وقت پیش گفتند من در پیشگاه خدا می‌گویم که شما را شناختم و سر این کار گذاشتم اما شما کوتاهی کردید. باید مسئولان درباره سینما، موسیقی، تئاتر، فضای مجازی بی‌شناسنامه شده و دیگر نهادها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما پاسخگو باشند یا بگویند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نادرست است یا آن را اجرا کنند؛ با حیثیت مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی بازی نکنید.
رحیم پور ازغدی گفت: سه روز پیش این بحث بود که چرا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در دفتر ریاست جمهور معطل می‌گذارید و مصوبات سازمان ملل را سریعاً اجرا می‌کنید؟، سند ۲۰۳۰ هنوز نیامده اجرا شده است. تا کی می‌خواهید تفکر غرب زده داشته باشید و غرب‌پرست باشید، تا کی می‌گویید «ما نمی‌توانیم» و آنها می‌توانند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد:​ ما بهترین اسناد بالادستی را در جهان داریم اما وقتی سراغ اسناد پایین دستی می‌آییم، چیزی نمی‌بینیم به خصوص در حوزه فرهنگی اینچنین است، در حوزه فرهنگی یک سال پیش سند مهندسی فرهنگی تهیه شد اما هنوز یک جلسه هم برای اجرای آن تشکیل نشده است.
وی گفت: بعد از چهل سال افرادی را می‌بینیم که در سه قوه حرف‌های دهه شصت بازرگان و بنی صدر را می‌زنند، حرف‌ها همان حرف هاست اما آدم‌ها عوض شده‌اند، این همان ارتجاع است، افرادی که ۳۰ – ۴۰ سال پیش آدم‌های درجه ۳ جبهه انقلاب بودند حالا که قدرت دستشان است، حرفشان را عوض کرده‌اند.
رحیم پور ازغدی بیان داشت: همه مسئولان دولت باید اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را وظیفه خود بدانند، مصوبات دولت قانون نیست اما لازم الاجراست، مصوبات این شورا هم در حکم قانون است، امام خمینی(ره) هم گفتند این مصوبات باید اجرا شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رشد تجارت غیرنفتی در دولت سیزدهم بدون برجام و FATF/ روسیاهی روزافزون دولتِ ویرانگرِ بهانه‌ها

آمارهای اقتصادی ایران

عصبانیت مدعیان اصلاحات از موفقیت‌های دولت بدون برجام و FATF

رویه خسارت‌بار وادادگی و برجام‌زدگی مدعیان اصلاحات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.