سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جلیقه زردها چه می خواهند؟

جلیقه زردها چه می خواهند؟

جلیقه زردها چه میخواهند؟
الف) اقتصاد / اشتغال:
۱. در قانون اساسی درج شود که دولت نمیتواند بیش از ۲۵ درصد از شهروندان مالیات بگیرد
۲. افزایش ۴۰ درصدی حداقل دستمزد
۳. افزایش استخدام در بخش عمومی
۴. برنامه ریزی برای ساخت ۵ میلیون مسکن اجتماعی
۵ .مقابله با انحصارگرایی بانکها
۶. لغو بدهی ها
ب) سیاست:
۷. نوشتن یک قانون اساسی جدید
۸. ممنوع کردن لابی ها و شبکه های نفوذ
۹. خروج از اتحادیه اروپا
۱۰. استرداد ۸۰ میلیارد یورو فرار مالیاتی که هر سال در بورس اتفاق می افتد
۱۱. توقف فوری خصوصی سازی ها و پس گرفتن اموال عمومی
۱۲. جمع آوری دستگاههای جریمه خودکار بیهوده از جاده ها
۱۳. حذف ایدئولوژی از نظام آموزش و پرورش
۱۴. چهار برابر کردن بودجه اختصاصی برای تامین عدالت اجتماعی
۱۵. شکستن انحصار رسانه ای
۱۶. تضمین آزادی شهروندان
ج) بهداشت / محیط زیست
۱۷. وادار ساختن تولیدکنندگان به تامین قطعات به مدت ۱۰ سال جهت مقابله با “کهنگی تعمدی”
۱۸. ممنوع کردن تجاری سازی بطری های پلاستیکی و سایر مواد بسته بندی آلاینده
۱۹. مقابله با نفوذ فزاینده لابراتوارهای دارویی
۲۰. ممنوع کردن محصولات دستکاری شده ژنتیکی، کودهای سرطان آور و…
۲۱. بازصنعتی سازی کشور به منظور کاهش واردات و آلودگی
د) ژئوپلتیک:
۲۲. خروج فوری از ناتو
۲۳. توقف غارت و مداخله سیاسی و نظامی در آفریقا
۲۴. جلوگیری از مهاجرت هایی که امکان پذیرش و ادغام آنها برای ما وجود ندارد
۲۵. احترام به معاهده ها و حقوق بین الملل
⚜ چرا جلیقه ی زرد می پوشند؟
درفرانسه باید داخل هر ماشین یک جلیقه زرد باشد برای زمانیکه ماشین خراب میشود
راننده ها بپوشند و کنار بزنند تا ماشین را تعمیر کنند.
حالا جلیقه ی زرد پوشیده اند تا بگویند کشور خراب شده و باید تعمیرش کنیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه کسی کردستان را تقدیم ضد انقلاب کرد؟

ضد انقلاب از زمانی جری‌تر شد که قرنی توسط بازرگان برکنار شد

فقط خودمان بودیم.

عبدالله گنجی آنچه مهم‌تر است اینکه در آن شب مدافعان مقابل ما، چهار قدرت اتمی دنیا، یعنی امریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل بودند

2 دیدگاه

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام وعرض خداقوت
    دربعضی ازادارات کشور
    مراجعین باید لباس نارنجی رفتگرهای شهرداری را بپوشند

  2. بسم الله الرحمن الرحیم
    دقیقا زیر خیابان های غرق در نور و زندگی شهری پاریس چه می گذرد؟
    کاتاکومب، امپراطوری مردگان زیر خیابان های پاریس
    دخمه مردگان پاریس به فرانسوی: Catacombes de Paris زیرزمینی است در شهر پاریس در کشور فرانسه که محل نگهداری بقایای بیش از شش میلیون نفر در یک قسمت از معادن باستانی در تلاقی با شبکه‌های تونل زیرزمینی پاریس می‌باشد. این مکان واقع در جنوب دروازه باستانی شهرستان «بریره د- انفر» (دروازه جهنم) است. در زیر آن استخوان‌های هزاران مرده امانت‌گذاری شده‌است که همین امر یکی از دو مشکل اساسی مسئولان شهرستان برای تأسیس این شهر به حساب می‌آمد.
    دقیقا زیر خیابان های غرق در نور و زندگی شهر پاریس، بیش از ۳۲۰ کیلومتر تونل حفر شده، تونل هایی که در برخی از آن ها ارتفاع اسکلت ها و استخوان های روی هم چیده شده حتی به سقف هم می رسد. برای تونل های زیر زمینی پاریس نام کاتاکومب را انتخاب کرده اند که در یونان باستان به معنی دخمه یا محل قبور بوده است. این تونل های وحشتناک حتی در دل شجاع ترین افراد هم هراس و ترس ایجاد می کنند.
    پاریس رفته رفته بزرگ تر میشد و می رفت تا کلان شهری در قاره اروپا بشود. رشد شهر البته دردسرهای زیادی برای مردم داشت که کم کم خود را نشان می داد یکی از آن ها بالا رفتن جمعیت بود. تا قرن ۱۷ میلادی جمعیت مردمی که در پاریس زندگی می کردند و همان جا فوت می شدند به حدی زیاد شد و تمام قبرستان های شهر پر شد و عملا دیگر زمینی برای به خاک سپردن اجساد وجود نداشت و حتی زمانی فرا رسید که اجساد روی زمین می ماندند. تا این که آن ها راهکاری برای حل این مشکل پیدا کردند. انتقال اجساد به تونل های زیرزمینی پاریس که قرن ها قبل احداث شده بودند، در واقع ساخت آن ها در قرن ۱۳ میلادی انجام شد، تونل ها در واقع بقایای معدن سنگ آهکی بودند که از عوامل اصلی رونق گرفتن شهر پاریس در آن زمان بود. سرانجام جسد ۶ میلیون پاریسی در تونل ها جا گرفت و نام آن را کاتاکومب نامیدند.
    کسانی که در محله Les Halles، که نزدیک به بزرگ ترین و قدیمی ترین قبرستان شهر Les Innocents زندگی می کردند، اولین افرادی بودند که نسبت به وضعت اسف بار قبرستان اعتراض کردند. آن ها گزارش می دادند که بوی شدید تجزیه اجساد همواره به مشام می رسد و زندگی آن را مختل کرده است. حتی عطر فروشی ها معتقد بودند بوی بد به قدری شدید است که عملا کار و بار آن ها از دست رفته است. در سال ۱۷۶۳ لویی پانزدهم پادشاه فرانسه اعلام کرد که به خاک سپردن مردگان در شهر پاریس ممنوع است اما به خاطر مخالفت کلیسا و این که آن ها معتقد بودند قبرستان ها نباید نابود یا جابه جا شوند اقدام خاصی در راستای دستور پادشاه صورت نگرفت. لویی شانزدهم اما دستور لویی قبل را عملی کرد و حتی اعلام کرد تمام قبرستان ها باید به خارج از شهر پاریس منتقل شوند.
    با این حال تا سال ۱۷۸۰ هیچ اقدامی نشد. در آن سال باران های بهاری شدت گرفت و بی وقفه بارید که منجر به ریزش دیوار les Innocent شد، پس از فرو ریختن دیوار اجساد عملا وارد شهر شدند و یافتن محلی برای انتقال اجساد تنها گزینه برای اهالی پاریس شد. پس آن ها دست به کار شدند و شروع به انتقال استخوان ها از ۵ طبقه زیر زمین به تونل های سنگ آهک قدیمی این شهر کردند. در سال ۱۷۸۶ کم کم قبرستان ها در حال خالی شدن بود که البته اولین قبرستان همان Les Innocents بود. ۱۲ سال طول کشید تا آن ها بتوانند اجساد جمعیتی بین ۶ تا ۷ میلیون نفر را به کاتاکومب منتقل کنند.
    بازدید از کاتاکومب
    امروز بازدید کنندگان کنجکاوی که می خواهند شجاعت خود را محک بزنند می توانند در حدود ۱٫۵ کیلومتر از آن که برای عموم مردم آزاد است قدم بزنند و به کشف رمز و رازهای دنیایی مردگان بپردازند. برای ورود به آن باید به آدرس ۴th arrodissement, at 1, avenue du Colonel Henri Rol-Tanguy بروید. برای گشتن در تونل به صورت میانگین ۴۵ دقیقه زمان نیاز اختصاص دهید. راهنماهایی در تونل هستند که برای شما از تاریخ این منطقه صحبت می کنند. البته اگر تا به این جا الی گشت را دنبال کرده باشید دیگر نیازی به دنبال کردن آنان ندارید. اگر هم تمایل داشته باشید با پرداخت ۳ یورو می توانید از راهنمای صوتی که در کاتاکومب قرار داده شده است استفاده کنید. البته همان گونه که گفته شد طول تونل ها بیش از ۳۰۰ کیلومتر است و تنها ۱ کیلومتر از آن برای عموم قابل بازدید است خارج شدن از این منطقه غیرقانونی تلقی می شود.
    قبل از ورود و رفتن به کنار استخوان ها با نمایشگاهی که در زمان های مختلف برگزار می شود مواجه خواهید شد. هنگامی که مراجعان به محل دفن استخوان ها می رسند دروازه ای را می بینند که بر بالای آن کتیبه ای نوشته شده است. جمله دقیق آن این است: “Arrête, c’est ici l’empire de la mort!” یعنی بایست، اینجا امپراطوری مردگان است. در داخل کاتاکومب اسکلت ها و استخوان ها بر اساس استخوان هایی که از آن استخراج شده اند دسته بندی شده اند. بعضی از آنها به طور منظم در کنار راهرو قرار دارند. گروهی دیگر در الگوهای ایجاد شده به شکل صلیب یا اشکالی دیگر قرار داده شده اند.بازدید کنندگان همچنین می توانند در قسمت پورت- ماهون مجسمه هایی را که سال ها قبل از انتقال استخوان ها توسط معدن کاران و سربازان ارتش لویی ۱۵ ساخته شده است ببینند.
    ساعت بازدید از تونل ها بین ۱۰ صبح تا ۵ عصر از روز شنبه تا یکشنبه می باشد. ورودی آن برای هر بزرگسال حدود ۱۱ دلار است. دقت داشته باشید که هنگام بازدید از کاتاکومب حتما لباس گرم مانند ژاکت همراه داشته باشید چرا که دمای تونل ها ثابت و همواره ۱۳٫۸ درجه سانتی گراد می باشد.

    آیا مجدداً انتقام کبیر درفرانسه درحال شکل گیریست؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.