سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / چه مناطقی از خاک یمن در اشغال نیروهای ائتلاف آمریکایی-سعودی-صهیونیستی است؟

چه مناطقی از خاک یمن در اشغال نیروهای ائتلاف آمریکایی-سعودی-صهیونیستی است؟

اوایل فروردین ماه 94، رژیم سعودی با پشتیبانی دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای اروپایی و عربی، تجاوز نظامی به خاک یمن را با عملیاتی تحت عنوان « طوفان قاطعیت» در دستور کار قرار داد.
حملات مرگبار ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی در 4 سال گذشته باعث شده دهها هزار تن جان خود را از دست دهند، صدها هزار تن دیگر هم مجروح و میلیون ها نفر هم در معرض قحطی بزرگ قرار گیرند.
محاصره یمن در چهارمین سال متوالی تجاوز نظامی باعث شده تا نهادهای بین المللی سکوت خود را بشکنند و در اعترافی دیرهنگام نسبت به وقوع فاجعه انسانی در این کشور هشدار دهند و اعلام کنند اگر راهی برای کمک رسانی باز نشود با یک تراژدی دردناک مواجه می شویم.
کودکان یمنی در 4 سال گذشته بیشترین ضربات را از جنگ یک جانبه ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی متحمل شده اند و کمبود مواد غذایی – دارویی و تجهیزات درمانی باعث شده آنان با سوء تغدیه شدید مواجه شوند در یک کلام با مرگ دست و پنجه نرم کنند.
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، زیر ساخت های کشور یمن هم در تجاوز نظامی 4 سال گذشته به شدت آسیب دیده و تخریب شده اند و جنگنده های ائتلاف حتی به مراکز درمانی، مساجد و مکان های عمومی رحم نکردند.
با وجود سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری رژیم سعودی و پشتیبانی کامل ائتلاف غربی از جنگ علیه ملت مظلوم یمن، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در برابر حملات سنگین مقاومت کرده اند و حاضر به تسلیم نشده اند.
در 9 ماه گذشته با تشدید جنگ به ویژه در مناطق غربی یمن، یک سوال برای افکار عمومی به وجود آمده که ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی چه مناطقی از خاک یمن را در 4 سال گذشته به اشغال درآورده است؛
در ذیل مناطق تحت اشغال به تفکیک استان ها بیان شده است:
استان صنعاء( پایتخت یمن): نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف اگرچه بخش های وسیعی از استان های « مآرب و الجوف» را به اشغال درآورده اند اما نتوانسته اند در استان صنعاء نفوذ کنند و فقط بخش هایی از منطقه « نهم» را در شمال شرق این استان به تصرف درآورده اند؛ در حال حاضر، بیش از 98 درصد از مساحت استان صنعاء در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله است.
استان صعده: مهم ترین پایگاه رزمندگان مقاومت انصارالله در یمن محسوب می شود و با وجود این که نیروهای مزدور ائتلاف فشارهای سنگینی را از مناطق جنوبی عربستان برای نفوذ به این استان در شمال یمن وارد کرده اند اما تاکنون ناکام مانده اند.
نیروهای یمنی بیش از 95 درصد از خاک استان صعده که با استان های « جیزان – نجران و عسیر» عربستان هم مرز است را در کنترل دارند و فقط بخش هایی از مناطق « باقم و البقع » در محور شمالی به اشغال درآمده است.
استان الحجه: در شمال غرب یمن واقع شده و با استان جیزان عربستان هم مرز است؛ بیش از 80 درصد از مساحت استان الحجه در کنترل نیروهای یمنی است است اما حدود 15 درصد از خاک این استان به اشغال درآمده است؛ « الطوال، میدی و بخش هایی از حیران» در شمال غرب استان الحجه، مناطقی تحت اشغال نیروهای مزدور ائتلاف محسوب می شوند.
استان ساحلی الحدیده: در غرب یمن واقع شده و شهر بندری الحدیده ( مرکز استان) در حال حاضر تنها منطقه ای است که ارتباط کشور یمن را با دنیای خارج حفظ کرده و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.
نیروهای مزدور ائتلاف در 9 ماه گذشته تلاش زیادی کردند تا شهر الحدیده را به اشغال دربیاورند و ناکامی های میدانی 4 سال گذشته خود را جبران کنند اما به نتیجه ای نرسیدند و ناکام ماندند.
بیشترین درگیری های ماه های گذشته یمن در نوار ساحلی استان الحدیده به وقوع پیوسته و در حال حاضر نیروهای مزدور ائتلاف توانسته اند حدود 30 درصد از خاک این استان شامل مناطق مهمی از جمله « الخوخه، حیس، طائف، کیلومتر 16 و…» را به اشغال درآوردند.
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، نیروهای یمنی حدود 75 درصد از خاک استان الحدیده را در کنترل دارند و در هفته های گذشته پس از درگیری های سنگین مانع از محاصره شهر الحدیده شدند.
استان تعز: در جنوب یمن واقع شده و نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی 55 درصد از مساحت این استان از جمله شهر های المخاء و تعز ( مرکز استان)، پایگاه راهبردی « خالد» و مناطق مشرف بر تنگه بسیار مهم « باب المندب» را در اشغال دارند؛ نیروهای یمنی هم 45 درصد از خاک این استان را در کنترل دارند.
استان لحج: بیش از 90 درصد از مساحت این استان جنوبی یمن هم در اشغال نیروهای مزدور ائتلاف است و نیروهای یمنی کمتر از 10 درصد از مناطق شمالی این استان را که با استان تعز هم مرز است را در کنترل دارند.
استان ضالع: نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله حدود 65 درصد از مساحت این استان را در اختیار دارند و نیروهای ائتلاف حدود 35 درصد از خاک این استان را در 4 سال گذشته به اشغال درآورده اند.
استان عدن: این استان جنوبی ترین منطقه در کشور یمن به شمار می آید که به طور کامل در اشغال نیروهای مزدور است؛ استان عدن مرکز اصلی تجمع نیروهای مزدور در یمن محسوب می شود.
استان البیضاء: نیروهای یمنی حدود 80 درصد از مساحت اسن استان را در سیطره دارند و در مقابل نیروهای مزدور ائتلاف، گروه های تروریستی داعش و القاعده حدود 20 درصد از خاک این استان را تحت اشغال درآورده اند.
استان ابین: نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی بیش از 98 درصد از خاک این استان را به اشغال درآورده اند؛ گروه های تروریستی القاعده و داعش هم حدود 2 درصد از مساحت استان ابین را در اشغال دارند.
استان شبوه: بیش از 95 درصد از مساحت این استان در اشغال نیروهای ائتلاف است؛ حدود 5 درصد دیگر از خاک این استان در اشغال گروه های تروریستی القاعده و داعش است و نیروهای یمنی در این استان حضور میدانی ندارند.
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، نیروهای تحت حمایت ائتلاف حدود 90 درصد از خاک استان مآرب را در اشغال دارند و نیروهای یمنی فقط 5 درصد از مساحت این استان را در کنترل دارند؛ گروه های تروریستی هم  5 درصد از این استان را به اشغال درآورده اند.
الجوف؛ با استان نجران عربستان هم مرز است و بیشتر مساحت آن بیابانی و صحرایی است؛ نیروهای یمنی حدود 25 درصد از مساحت این استان را در کنترل دارند و نیروهای مزدور هم حدود 75 درصد را در اشغال دارند که بیشتر بیابانی است.
در حال حاضر، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن، استان های « عمران، المحویت، ریمه، ذمار،اِب» را به طور کامل در اختیار دارند و از نفود نیروهای ائتلاف به این مناطق جلوگیری کرده اند.
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی استان شرقی « المهره» را به طور کامل در اشغال دارند که با کشور عمان هم مرز است؛ نزدیک به 60 درصد از مساحت استان « حضرموت» هم در اشغال آنان است و 40 درصد دیگر از خاک این استان به تصرف گروه های تروریستی داعش و القاعده درآمده است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعترافات شارون روف اوفير نماینده سابق کنست

ويدئو/ استودیوی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیست

پوستر/ عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

اندیشه قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.