سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بیان خیانت های معاویه به اسلام مصداق صحیح تبری است.

بیان خیانت های معاویه به اسلام مصداق صحیح تبری است.

حجت الاسلام علوی تهرانی: فحاشی را به مجالس آوردند و تبری را گرفتند/ آب به آسیاب دشمن میریزی و فکر میکنی امام زمان راضی است؟ /حواست باشد چه خدمتی کردی به آن چند نفر/ در مجلس شروع میکنی به رقصیدن و بعد فکر میکنی حضرت زهرا شاد می‌شود؟!
🔹یکی از ارکان دین که خدا و پیغمبر و اهل بیت از آن راضی هستند تبری است. تبری به معنای بیزاری جستن از دشمنان اهل بیت است؛ به بهانه های واهی تبری را گرفتند و در واقع رکن دین را از تو گرفته اند. وتو دین غیر مرزی داری. با روش غلط نتیجه درست نمی توان گرفت اعتقاد به تبری لازم و اظهار به آن تابع شرایط است و من مکررا این مطلب را بیان کرده ام.
🔹اگر کسی در دینداری به این اصل قائل نباشد دینداری او ناقص است اما اظهار تبری به سبابی و فحاشی نیست. این موارد جزو تبری نیست و این موارد را دیگران وارد مجالس کردند تا تبری را بگیرند و تو نفهمیدی چه کار کردی.
🔹در پایان جنگ صفین زمانی که حضرت امیرالمومنین(ع) وارد کوفه شدند دیدند که عده‌ای از اصحاب به معاویه فحاشی میکنند. حضرت با دین این حرکت فرمودند: اینکه شما سباب باشید و فحش بدهی من خوشم نمی‌آید، اصحاب در جواب گفتند آقا او”معاویه” است. حضرت فرمود: اگر اهل ایمان بود که حرام بود چون معاویه است خوشم نمی آید.
🔹گفتند پس آقا چه کار کنیم که حضرت در جواب فرمود: خیانت هایشان را در اسلام بیان کنید. پشت بلندگوها و منابر برای مردم تاریخ بگو. چرا قصه میگویی؟شیخ حسنعلی چه کار کرد و…. آقا برای مردم بگویید این معاویه که از آن به عنوان «خال المومنین» یاد میشود برای آنکه زودتر به جنگ صفین برسد نماز جمعه را چهارشنبه خواند! خب نماز جمعه که از اسمش معلوم است باید جمعه خوانده شود. و آنهایی که پشت او نماز خواندند هم کسی نگفت چرا نماز جمعه را چهارشنبه میخوانی.
🔹خب اینها را به مردم بگویید. اولین کسی که در عالم اسلام ربا خورد معاویه بود و اولین شخصی که در ظرف طلا و نقره غذا خود معاویه بود و این موارد که خلاف حکم شرع است تا آنها بفهمند… وقتی تو فحاشی میکنی به معاویه، او میشود مظلوم!
🔹فحاشی را به مجالس آوردند و تبری را گرفتند و تو نفهمیدی که چه میکنی. آب به آسیاب دشمن میریزی و فکر میکنی امام زمان راضی است؟ بحث سب با لعن فرق میکند و لعن درجای خودش. اما در مجلس شروع میکنی به رقصیدن و بعد فکر میکنی حضرت زهرا شاد میشود. دل حضزت زهرا با گناه شاد میشود؟
🔹این همانی است که امام زمان فرمود احمق های شیعه قلب مرا آزار میدهند. کسانی که بال پشه ارزشش از دین آن ها بیشتر است. تبری را با فحاشی ازت گرفتند حواست باشد چه خدمتی کردی به آن چند نفر.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تازه‌مسلمان آمریکایی و تجربه اولین ماه رمضان

اسلام به قلبم نشست

حس جالب یک تازه مسلمان فرانسوی از ماه رمضان

تلاوت قرآن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.