سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سود هزاران میلیاردی قاچاقچیان با حذف کارت سوخت

سود هزاران میلیاردی قاچاقچیان با حذف کارت سوخت

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: تیم اقتصادی قوه مجریه بیش از اینکه نیاز به تغییر اشخاص داشته باشد نیاز به تغییر در نوع رویکرد و تفکر دارد؛ در مدیریت جهادی و براساس تفکر بسیجی تصمیمات کلان اقتصادی بر اساس اغراض سیاسی، حزبی و تسویه حساب‌های سیاسی نیست بلکه بر اساس صلاح ملت و نظام است.
وی با ابراز اینکه نقطه مقابل مدیریت جهادی مدیریت غیرکارشناسی، انتقامی و محافظه‌کار است گفت: به‌عنوان نمونه حذف کارت سوخت باعث شد روزانه بین 20 الی 40 میلیون لیتر سوخت اعم از بنزین و گازوئیل از کشور قاچاق شود و این آماری است که به‌صورت رسمی خود دولت به آن اذعان می‌کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: حذف کارت سوخت باعث تاراج منابع کشور و واریز هزاران میلیارد به جیب قاچاقچیان شد، حال اگر حذف کارت سوخت به ‌علت سیاسی‌بازی و اینکه کار دولت سابق بوده و لاجرم باید حذف می‌شده، نبوده است؛ مدیران مربوطه بایستی پاسخ دهند چرا کارت سوخت حذف شد و اگر بد بود چرا اکنون درصدد احیای آن هستند.
ساداتی‌نژاد در مورد مدیریت محافظه‌کارانه وضعیت پرداخت یارانه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد دو دهک بالای جامعه که ماهیانه درآمدی بالای پنج میلیون دارند حذف نشود و به‌جای آن به عامه مردم که در شرایط فعلی و با نوسانات قیمت‌ها دچار مشکل شده‌اند کمک نشود؟
وی در مورد مصداق دیگر مدیریت محافظه‌کارانه به وضعیت اخذ مالیات‌ها پرداخت و اضافه کرد: اکنون مالیات‌ها به‌جای اینکه در خدمت تولید کشور باشد و از دلالان و واسطه‌ها گرفته شود بیشتر علیه تولیدکنندگان است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: تعطیلی خط دو تولید شرکت سایپا سیتروئن کاشان یک روز بعد از سفر وزیر صمت به کاشان در حالی که مدیرعامل آن اذعان کرده بود «هیچ مشکلی در خط تولید نداریم»، این شائبه را به ‌وجود می‌آورد که خودروسازان تعمداً برای افزایش قیمت خودرو، تولید را متوقف کرده‌اند که اگر این اتفاق رخ داده باشد ظلم به مردم است و حرکت در مسیر خلاف خواست رهبری در توجه به مردم است.
ساداتی‌نژاد در مورد میزان تأثیر تغییرات بانک مرکزی در جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت ارز و بازگشت ثبات نسبی به آن گفت: به ‌طور کلی عوامل مختلفی در این امر نقش داشتند اما سؤال این است که؛ اگر دولت معتقد است وجود یک شخص در رأس بانک مرکزی باعث این نوسانات شده که تغییر آن باعث ایجاد ثبات نسبی شده است حال چرا به چنین فردی پست جدیدی واگذار می‌شود؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازگشت آرامش به جایگاه‌های سوخت در کمتر از 24 ساعت 

دیروز برخی جایگاه‌های سوخت در بعضی نقاط کشور برای عرضه بنزین و گازوئیل با اختلال مواجه شد که ظرف کمتر از 24 ساعت امکان سوختگیری در اکثر پمپ بنزین‌ها فراهم شد. البته این اتفاق دومین‌بار طی دو سال گذشته رخ داده که ضرورت اهتمام دستگاه‌های مسئول برای پیشگیری از تکرار آن را می‌طلبد.

چرا آتش حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها شعله‌ور نشد؟

اطلاع رسانی به موقع و شفاف در خصوص اختلال بوجود آمده در جایگاه‌های سوخت، فرصت شایعه‌سازی و خبرسازی از دشمن و شایعه‌سازان را گرفتند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.