سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / یهودیان مخفی و نقش آفرینی آنها در فضای فکری جامعه شیعه

یهودیان مخفی و نقش آفرینی آنها در فضای فکری جامعه شیعه

1⃣ خاندان #حکیم_الهی یکی از معروف‌ترین خاندان‌های #یهودی ایران هستند.

2⃣ یکی از #یهودیان این خانواده، پس از این‌که اعلام می‌کند مسلمان شده است، نام #ذبیح‌الله_منصوری را بر خود می‌گذارد که این نام معرف حضور است: مترجم معروف کتابهایی چون “امام صادق، مغز متفکر جهات تشیع”، “امام حسین و ایرانیان”، “سینوهه، پزشک مخصوص فرعون” و ده‌ها کتاب دیگر.
3⃣ امروز آشکار شده است بسیاری از کتاب‌هایی که منصوری ادعای ترجمه آنها را داشته، ساخته و پرداخته ذهن خودش بوده است و نویسندگان خارجی آنها اصلاً وجود خارجی نداشته‌اند.
4⃣ از جمله این کتاب‌ها، “امام صادق، مغر متفکر جهان تشیع” است که به ادعای ذبیح‌الله منصوری در مرکز اسلامی استراسبورگ و توسط جمعی از شرق شناسان غیر مسلمان تألیف شده است.
5⃣ در شماره ۲۳ ماهنامه سوره، بهمن و اسفند ۱۳۸۴، مصاحبه‌ای با یعقوب توکلی، پیرامون جریان‌های تاریخ‌نگاری انقلاب درج شده است. توکلی در ضمن این مصاحبه چنین می‌گوید:
✍ مرحوم بازرگان وقتی کتاب “امام صادق مغز متفکر جهان تشیع” منتشر شد، چون به روش‌پردازی‌های علمی دین هم علاقه‌مند بود و مطالعاتی داشت، چندین بار به مؤسسه خواندنیها (به مدیریت ذبیح‌الله منصوری) رفته بود که او را پیدا کند و بپرسد که مؤسسه اسلامی استراسبورگ که این همه مستشرق جمع شدند و راجع به امام صادق (ع) مطالعه کردند، آدرسی بدهید که ما فرانسه می رویم آنجا هم برویم. چند بار مراجعه کرده بود. هر بار طوری سر دوانده بود. بعد کسی گفته بود که چنین مؤسسه‌ای وجود ندارد. خیلی از این مستشرقین هم وجود ندارند. یا کتاب “ملاصدرا”ی هانری کربن (ترجمه منصوری) که واقعاً چنین کتابی ننوشته است. از او پرسیدند گفته بود خبر ندارم ولی تا حالا فکر می‌کنم بیست سی بار چاپ شده.”(صفحه ۹۵ ماهنامه)
6⃣ بله! کعب‌الاحبارها و ابن‌اسحاق‌ها، هنوز وجود دارند. تاکتیک اسلام آوردن یهودیان و در ظاهر اسلام دوستی، وارد کردن موهومات به معارف اسلامی، هنوز ادامه دارد و منحصر به صدر اسلام نیست. به این موهومات #اسرائیلیات می‌گویند.

📚 منبع: وبلاگ شناخت یهودیان مخفی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب صوتی شب های پیشاور (2)/ شب اول و دوم مناظره

کتاب صوتی مقدمه مناظره ی سید محمد اشرفی شیرازی معروف به سلطان الواعظین که از علمای شیعه ی قرن چهاردهم بوده است با دو نفر از عالمان حنفی مذهب افغانستان در رفع شبهات دو مذهب شیعه و سنی

کتاب صوتی شب های پیشاور (1)/ مقدمه

مناظره ی سید محمد اشرفی شیرازی معروف به سلطان الواعظین که از علمای شیعه ی قرن چهاردهم بوده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.