سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تعریف و تمجید اصلاح‌طلبان از کارنامه غیر قابل دفاع مولاوردی

تعریف و تمجید اصلاح‌طلبان از کارنامه غیر قابل دفاع مولاوردی

از عقیم‌کردن زنان کارتن‌خواب تا خرید رای انتخاباتی و حمایت از جاسوس آمریکایی، کارنامه این سال‌های مولاوردی!

به هر حال تعریف و تمجید این روزهای اصلاح‌طلبان از معاونی که تنها دستاوردش استفاده ابزاری از زنان برای خوش‌آمد دولت بوده در چشم مردم پنهان نخواهد ماند؛ اصلاح‌طلبان برای نفی قانون منع به کارگیری بازنشستگان احتمالا از پیرترین و ناکارآمدترین عناصر دولت نیز حمایت می‌کنند تا احتمالا نوبت به خودشان به این زودی‌ها نرسد.
استعفای مولاوردی به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان واکنش‌های جالب توجهی را در پی داشت. اغلب چهره‌های اصلاح‌طلب فعال در حوزه زنان  با نوشتن یادداشت‌هایی در روزنامه‌های اصلاح‌طلب با تعریف‌های اغراق آمیز رفتن مولاوردی از دولت را فاجعه‌ای اسفبار معرفی کردند. این درحالیست که مولاوردی بر اساس مشاهدات، چه در سمت معاون امور زنان و خانواده و چه در سمت مشاور حقوق شهروندی رئیس جمهور کارنامه غیرقابل دفاعی دارد.
شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران یادداشتی را در روزنامه آفتاب یزد منتشر کرده و تا توانسته از خدمات (دیده نشده) شهیندخت مولاوردی تعریف کرده است است.
در بخشی از یادداشت امانی آمده است:
«مولاوردی برآیند مشورت و اجماع زنان اصلاح‌طلب برای پست معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم بود. او یکی از توانمندترین مدیران تاثیرگذار درعرصه زنان بوده است به همین دلیل جامعه زنان به این نتیجه رسید که مولاوردی می‌تواند سکاندار بسیارخوبی در دولت یازدهم برای تغییر رویکردها نسبت به زنان باشد که درنهایت رئیس‌جمهور روحانی او را به عنوان معاون خود در امور زنان و خانواده در دولت یازدهم برگزید. مولاوردی این مدیر خوشنام و موفق، صبورانه و دلسوزانه سعی کرد که حداکثر بهره را از توان کنشگران جامعه مدنی و علمای دلسوز ببرد…»
امانی در حالی مولاوردی را از توانمندترین مدیران تاثیرگذار در عرصه زنان معرفی می‌کند و معتقد است که او در سمت خود موفق به تغییر رویکردها نسبت به زنان شده است که گویا فراموش کرده مولاوردی در تمامی کنش‌گری‌هایش به جای پیگیری منافع زنان، پیگیر منافع حسن روحانی و دولت بوده است.
در همین راستا شهین دخت مولاوردی سال 1395 درباره عقیم سازی زنان معتاد گفته بود:
«بایدبه طور تخصصی و  کارشناسی این طرح بررسی شود و بر اساس رضایت زنان کارتن خواب عقیم شدن صورت بگیرد. قطعا این طرح  به دلیل هزینه‌ها و تولدهای نوزادان معتاد که بار مالی برای نظام و کشور خواهد داشت و به لحاظ معنوی و اقتصادی و هزینه های اجتماعی نیازمند بررسی کارشناسی است و مطلوب این است که ریشه ها قطع شود تا آماری از متولد شدن نوزادان  معتاد نداشته باشیم.باید راه حلهایی برای زنان کارتون خواب بیندیشیم که از میزان هزینه‌ها و خطرات آن بکاهد»
مولاوردی در مواجه با یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در حوزه زنان به دم دستی‌ترین ایده ممکن متوسل می‌شود؛ او معتقد است زنان کارتون خواب را باید عقیم کرد چرا که برای دولت هزینه‌زا هستند! نکته جالب توجه این است که وظیفه خانم مولاوردی پیدا کردن راه‌کارهایی در شان زنان و در جهت بازگرداندن زنان معتاد به دامن جامعه باید باشد اما او به صراحت اعلام می‌کند که چون هزینه‌زا هستند باید عقیم شوند! این در حالیست که مایکل سندل در کتاب «آنچه با پول نمی‌توان خرید» درباه عقیم کردن زنان توسط لیبرتاریانیست‌های امریکایی می‌نویسد: 
«باربارا هریس، بنیان‌گذار سازمان خیریه‌ای به نام «برنامه پیش‌گیری» در کارولینای شمالی، به هر زن معتادی که رضایت بدهد عقیم شود یا مدت درازی از بارداری‌اش جلوگیری کند 300 دلار می‌پردازد.»
همانطور که متوجه شدید ایده عقیم سازی یک ایده لیبرتاریانیستی است! زن معتاد راضی می‌شود به بهایی عقیم شود و یا مدت طولانی بچه‌دار نشود. با این‌که این ایده غیرانسانی بوده اما باز هم در مقابل مدل تقلیدی ایرانی‌اش شرف دارد. خانم مولاوردی در جمهوری اسلامی سخن از عقیم کردن معتادان آن هم به دلیل هزینه‌زا بودن آنان می‌زند.
باید از شهربانو امانی پرسید که در آن زمان شان و شرافت زنان اصلا در نظر خانم مولاوردی جایی داشت؟ یا تنها به فکر کم‌کردن هزینه‌های دولت بود؟
از طرفی دیگر در زمان انتخابات نیز مولاوردی با توئیت بازی با سلبریتی‌ها و ایجاد دغدغه‌های کاذبی چون ورود زنان به ورزشگاه تا توانست از سلبریتی‌ها و مسائل حاشیه‌ای و غیر اصلی زنان برای روحانی رای خرید! درحالی که سال 94 در مصاحبه‌ای که با ایلنا انجام داده بود مدعی شده بود که برای احترام به مراجع تقلید دولت وارد این حوزه نمی‌شود!
او در آن مصاحبه ادعا کرده بود:
« وقتی مخالفان از مراجع عظام هزینه کردند، به خاطر احترامی که دولت برای مراجع قائل است و رای مراجع را محترم می‌شمارد، تشخیص داده شد که این تمهیدات رعایت شود.»
البته احترام به رای علما تا زمانی تاریخ انقضا داشت که خانم مولاوردی قصد جمع کردن آرا زنان به نفع روحانی از طریق حاشیه‌سازی بر سر مسائل فرعی را نداشت.
بنابراین همانطور که گفته شد کاملا مولاوردی در سمت معاون زنان رئیس جمهور وظیفه‌اش خرید رای و همچنین پیگیری منافع دولت توسط ابزاری کارآمد به نام حقوق زنان بود! کارنامه مولاوردی ثابت می‌کند که او کاملا برعکس آنچه اصلاح‌طلبان سعی دارند نشان دهند، موفق و کارآمد نبوده است.
 علاوه بر این‌ها کارنامه مولاوردی در سمت دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی نیز پر از ابهام‌ها و ایرادهای بیشمار است. او در اقدامی عجیب در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس حرف هایی را به زبان آورده بود که موجب شد انتقادات فراوانی به سمت او سرازیر شود. مولاوردی به سوالات دقیق و از قبل برنامه ریزی شده خبرنگار آمریکایی که به دنبال تصویر سازی به شدت سیاه و منفی از جمهوری اسلامی بوده به گونه ای پاسخ داده بود که نمی شود آن را چیزی جز آب به آسیاب دشمن ریختن معنا کرد.  سخنانی که موج انتقادات مجلسی‌ها را هم در پی‌داشت.
حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان نیز دراین باره گفته بود:
«دستیار ویژه رئیس‌جمهور اشتباه کرده که در مصاحبه با یک رسانه بیگانه به اینگونه اتهام‌زنی‌ها به قوه‌قضائیه و برخی نهادهای کشور پرداخته است و مسائل داخلی خودمان را به خارجی‌ها گفته است» 
محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ هم اظهار داشته:
«طرح مسائل داخلی و پرداختن به حوزه کاری قوه‌قضائیه و نقد آن در مصاحبه با رسانه بیگانه آن هم از سوی دستیار ویژه رئیس‌جمهور اقدامی نابجا و نادرست بود.»
گفتنیست در آن مصاحبه مولاوردی به دفاع از «نزار زکا» تبعه لبنانی- آمریکایی که به اتهام جاسوسی برای آمریکا سال 94 در ایران بازداشت شده بود پرداخته و تلویحا دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی کشور را در مورد پرونده زاکا به سیاسی‌کاری متهم کرده بود. او همچنین دستگاه قضاء را به مداخله در کار دولت و «خنثی کردن» تلاش‌های دولت متهم نموده بود.
مولاوردی در کنار جاسوس آمریکایی «نزار زکا»
در نفی قانون منع به کارگیری بازنشستگی
البته نباید این نکته را فراموش کرد که دفاع تمام قد اصلاح‌طلبان از مولاوردی، در کنار قبیله‌گرایی، نفی قانون منع به کارگیری بازنشستگان و ایراد گرفتن به این قانون نیز بوده است. 
در همین راستا الهه کولایی، از فعالان اصلاح‌طلب در اشاره به بازنشستگی مولاوردی در یک توییت نوشته است:
«آه از نهاد جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر برآمد. کناره گیری تاسف انگیز خانم مولاوردی، نسنجیده و نارسا بودن قانون جدید جلوگیری از ادامه کار بازنشستگان را آشکارتر ساخته است.»
معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده حسن روحانی در دولت دوازدهم هم طی اظهاراتی در همین رابطه گفته است:
«اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، نیروهای ارزشمندی را از دولت جدا کرد. از بهترین، پرتلاش و شایسته ترین آنها خانم شهیندخت مولاوردی است. طی ۵ سال اخیر افتخار همکاری با این زن فداکار را داشتم. اینکه دولت از خدمات ایشان محروم شد جای تأسف دارد و ما دلتنگ ایشان خواهیم بود.»
به هر حال تعریف و تمجید این روزهای اصلاح‌طلبان از معاونی که تنها دستاوردش استفاده ابزاری از زنان برای خوش‌آمد دولت بوده در چشم مردم پنهان نخواهد ماند؛ اصلاح‌طلبان برای نفی قانون منع به کارگیری بازنشستگان احتمالا از پیرترین و ناکارآمدترین عناصر دولت نیز حمایت می‌کنند تا احتمالا نوبت به خودشان به این زودی‌ها نرسد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سوال از ظریف! ادراک سازی فقط شامل چین و روسیه می‌شود یا غرب و آمریکا را هم در بر می‌گیرد؟

برجام و ارتباط با آمریکا و غرب

بی اعتنایی اصلاح‌طلبان به پیام مصطفی تاجزاده

مصطفی تاجزاده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.