سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / قدیری ابیانه: آمریکا تعداد کشورهای تحت تحریم را افزایش دهد، به نفع ماست

قدیری ابیانه: آمریکا تعداد کشورهای تحت تحریم را افزایش دهد، به نفع ماست

محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با رسالت درباره سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: ترامپ در سخنرانی اش بازهم اعتبار آمریکا را خدشه دار کرد و صحبت هایش موجب خنده شد چون مضحک بود و راجع به ایران هم سخنان بی منطقی را بیان کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه اظهار کرد: ترامپ نتوانست نظر جهانیان را به خودش جلب کند اما روحانی مواضع خوب و قاطعی اتخاذ کرد و توانست آمریکا را شدیدا مورد حمله قرار داده و آمریکای امروز را با نازیسم مقایسه کند.

✅وی ادامه داد: من معمولا جزء منتقدان مواضع روحانی هستم اما به نظرم سخنرانی خوبی بود و صحبت هایش در سطح جهان و روی افکار عمومی اثر مثبتی داشت.

وی با اشاره به سخن ترامپ درباره اینکه برجام موهبتی بادآورده برای ایران بود، عنوان کرد: به نظرم اشتباه کرد از برجام خارج شد، این مسئله به ضرر اهداف آمریکاست، او در زمانی که عضو بود، می توانست
قطعنامه 2231 را منتفی کند، چون متاسفانه برجام به گونه ای نوشته شده که حتی اگر حق با ایران باشد و شکایت کند بازهم فایده ای ندارد و آمریکا می تواند قطعنامه ها را برگرداند.

قدیری ابیانه ادامه داد: در حال حاضر آمریکا این فرصت را از دست داده است لذا سعی می کند از کاری که انجام داده دفاع کند. از سوی دیگر گفتن اینکه ترامپ یا آمریکا به برجام یا میز مذاکره برگردند، خوب است اما برگشتن آنها خوب نیست، اگر هم این کشور بخواهد به برجام برگردد باید شرط و شروط بگذاریم و نپذیریم چون این ها از داخل برجام بهتر می توانند به ما ضربه بزنند تا از بیرون.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امضای برجام توسط ما و شرایطی که پذیرفتیم اشتباه بود، افزود: اشتباه دیگر را هم آمریکا مرتکب شد و حرفهایی را هم که ترامپ در زمینه اعمال تحریم های بیشتر و انزوای جمهوری اسلامی می‌زند سازنده نیست.

وی یادآور شد: اگر آمریکا فقط ایران را تحریم کرده بود، حرفهایش در مورد انزوای ایران تاثیرگذارتر بود اما در حال حاضر 20 کشور از جمله چین و روسیه را تحریم کرده است،

امروزهآمریکایی ها از درون دچار شکاف شده اند و با همسایگانش و ناتو مشکل دارند و حتی به مزدوران خودشان یعنی عربستان سعودی هم توهین می کنند و آنها را با گاو شیرده مقایسه می کنند لذا معتقدم آمریکای  امروز خیلی ضعیف تر از آمریکای گذشته است و کاری از دستش برنمی آید.

قدیری اظهار کرد: هرچه تعداد کشورهایی که از سوی آمریکا تحریم می شوند، افزایش یابد، تضعیف این کشور بیشتر می شود.

یکی از عوامل قدرت آمریکا این است که دلار واحد پول تجار بین المللی است اما این گسترش تحریم ها از جمله تحریم های بانکی در حقیقت موجب می شود، کشورهای دیگر دلار را از معاملات خود کنار بزنند و این به ضرر آمریکاست و آمریکا دارد داخل این منجلاب سقوط می کند و کارشناسان و صاحب نظران هم این هشدار را به آمریکا داده اند ولی آنها دارند این مسیر را ادامه می دهند.

به گفته وی مطابق آمار منتشره توسط آمریکایی ها، دولت فدرال آمریکا بدهی اش 21 هزار میلیارد دلار است که این میزان معادل بیش از 400 سال درآمد نفت ایران است و این در حالی است که بدهی دولت، شرکت ها و مردم آمریکا به بیش از هفتاد هزار میلیارد دلار رسیده است یعنی به اندازه 1400 سال درآمد نفت ایران و ما باید تمام دلارهایی که در آمریکا چاپ شده و در دست مردم هست را هم به عنوان بدهی های این کشور در نظر بگیریم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراض‌های ضدصهیونیستی به 7 دانشگاه آمریکا اف ‌بی‌آی  وارد معرکه شد

حمله نیروهای امنیتی آمریکا اف‌بی‌آی برای کنترل اوضاع وارد معرکه شده

اعترافات شارون روف اوفير نماینده سابق کنست

ويدئو/ استودیوی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.