سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پشت پرده گروه “فرشگرد” و مریم معمار صادقی

پشت پرده گروه “فرشگرد” و مریم معمار صادقی

گروه «فرشگرد»، که چند روز پیش با عضویت اشخاصی کم‌اهمیت اعلام موجودیت کرد، اپوزیسیون جدید ساخته دولت آمریکا و دستگاه امنیتی ترامپ است که گویا قرار است بعنوان «آلترناتیو» مورد حمایت آمریکا، «دمکراسی» مورد دلخواه آمریکا را در ایران مستقر کند. تصور می‌کنم تحلیل این است که گروه‌هایی مانند رجوی طرفداران خود را دارند اما نسل جوان (و کم تجربه) ایران از ماهواره‌ و اینترنت، و تلویزیون‌هایی مانند «منوتو» و امثال آن تاثیر میگیرند و پتانسیل بالایی دارند. قرار است «فرشگرد» رهبری این بخش از جامعه را به دست گیرد و با اوج‌گیری بحران و آشوب‌های خیابانی در ایران در موقع خاص برنامه‌ریزی شده، فرشگرد نقش چیزی شبیه به «ارتش آزاد‌ سوریه» را برای ایران اجرا کند!

این گروه از بدو اعلام موجودیت با تبلیغات سنگین و هدفمند بی‌بی‌سی فارسی، صدای اسرائیل، رادیو فردا و سایر رسانه‌‌های وابسته به کانون‌های ضد ایرانی بریتانیا و آمریکا معرفی شد.

معروف‌ترین فرد در این گروه خانم مریم معمارصادقی است که قبلاً بعنوان رئیس مؤسسه «توانا» شناخته می‌شد. معمارصادقی از یک خانواده ثروتمند آمریکایی ایرانی‌تبار است و از کودکی در آمریکا بزرگ شده است.

مریم معمارصادقی در ویدئویی جنجالی درباره نقش مثبت جنگ، بعنوان عاملی ضروری و سازنده در تحولات تاریخ بشری! با ذکر نمونه‌هایی از جنگ داخلی آمریکا و جنگ ده ساله دهه ۱۹۹۰ بالکان (تجزیه یوگسلاوی به ۵ کشور) و بمباران کوزوو از سوی ناتو و جنگ داخلی سوریه،‌ به تفصیل سخن گفته و از گسترش جنگ حمایت کرده است. در روزهای اخیر، پخش این ویدئو در توئیتر با واکنش بسیار منفی و شدید کاربران ایرانی نیز مواجه شده است.

پس از ماجراجویی‌های نظامی دولت جرج واکر بوش،‌ تحت عنوان «جنگ با تروریسم»، و رکود و بحران مالی آمریکا، که پیامد این سیاست بود، حمله نظامی آمریکا به سبک عراق برای دورانی طولانی علیه ایران منتفی است زیرا جامعه آمریکا پذیرش آن را ندارد. ولی فعال کردن «اپوزیسیون» ساختگی از نوع رجوی و گروه‌های تجزیه‌طلب قوم‌گرا و اخیراً «فرشگرد»، و بر این پایه ایجاد جنگ داخلی به سبک سوریه با اهرم‌های به ظاهر دموکراتیک (ارتش آزاد) می‌تواند برنامه دولت ترامپ برای آینده ایران باشد.

ظاهراً راهکار دولت ترامپ ایجاد آشوب از درون ایران است تا با تشدید فشارهای اقتصادی و رسانیدن نارضایتی مردم به مرز انفجار و سپس برانگیختن شورش‌های شهری خودجوش یا سازمان‌یافته شبیه به مدل زنجیره‌ای حوادث دی ۱۳۹۶ را فراهم‌ نماید.

باید منتظر ماند و دید ترامپ در سخنرانی شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران چه می‌گوید و مقامات دولت ترامپ چه نقشه‌ای در سر دارند.

پ. ن : فرهاد معمارصادقی (پدر مریم معمارصادقی) پسر علی‌محمد اعتماد است که سال‌ها پیش فوت کرده. نام فرهاد در شناسنامه چیز دیگری است.
محمدعلی معمارصادقی (برادر دیگر علی محمد) شوهر خانم دکتر گیتی اعتماد (آرشیتکت معروف ساکن تهران) است. خانم گیتی اعتماد دختر سرتیپ احمد اعتماد و دختر دایی سعید امامی است.

عبدالله شهبازی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

سلمی نمین در مراسم رونمایی از کتاب چالش‌های تاریخی

سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم

دوستان ما نباید فرصت های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.